سایت رسمی دکتر قنبرپور
جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی دکتر قنبرپور
  • کلیپ های انگیزشی
  • گالری
  • تعهدات ما
  • کوچینگ تضمینی
  • درباره آریال
    • درباره دکتر فرشید قنبرپور
  • تماس با ما
موسسه آموزشی آریال
ورود
با ایمیل با شماره موبایل
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
  • 09912511586
  • info@aryal.ir
  • نتایج دوره ها
  • تعهدات
  • سوالات متداول
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • گالری
موسسه آموزشی آریال
  • صفحه اصلی
    • درخواست مشاوره
  • کوچینگداغ
    • دوره بیزینس کوچینگ
    • دوره بیزینس کوچینگ اصفهان
    • معرفی کوچینگHVP-T در آریال
    • مینی کوچینگ تخصصی
    • کوچینگ
      • انواع کوچینگ
      • لیست کامل موضوعات کوچینگ
      • آموزش های صوتی
        • آموزش صوتی-راهنمایی برای ماندن در عرصه کوچینگ
        • آموزش – صوتی – پتانسیل‌هایت را شکوفا کن
        • آموزش صوتی -رهبر کسب و کار در نقش یک کوچ
        • آموزش صوتی-رهبری به سبک الکس فرگوسن
        • آموزش صوتی-عادات کوچینگی
        • آموزش صوتی- کوچ تریلیون دلاری
        • آموزش صوتی- کارمندان فروش را کوچ کنید تا به قهرمانان عرصه فروش تبدیل شوند!
        • پادکست صوتی
  • نقشه راه
    • فاز صفر
      • رسالت شخصی
      • ارزش های فردی
      • رسالت فردی و هدف گذاری
      • هدفگذاری حرفه ای (رایگان )
      • مدل ذهنی
    • مسیر نرم افزاری(درونی)
      • عزت نفس
      • هدفگذاری
      • ویدئو معرفی دوره کوچینگ
    • مسیر سخت افزاری(بیرونی)
  • پکیج های آموزشیداغ
    • کاملترین دوره قانون جذب
    • دوره فشرده قانون جذب
    • دوره صوتی قانون جذب(تکمیلی)
    • کارخانه باورسازی (آرزوی تو دستور تو)
    • دوره شکرگزاری تصویری
    • دوره اعتماد به نفس
    • دوره ارتباطات
    • تصمیم گیری به سبک حرفه ای ها
    • دوره تقویت اراده
    • دوره فن بیان و سخنوری(مقدماتی)
    • دوره فن بیان و سخرانی (پیشرفته)
    • دوره اصول و فنون مذاکره (مقدماتی)
    • دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره پیشرفته
    • دوره مهندسی باورهای موفقیت
    • می خواهم بشکل کوچینگ کسب و کارم را راه اندازی نمایم
    • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
    • دوره جامع امپراطوران ثروت ساز
    • دوره مهندسی اهداف و رویاها
    • دوره رسالت فردی و هدف گذاری
  • بیزینس
    • طرح توجیهیجدید
    • بیزینس پلان
    • نکته های بیزینسی
    • ایده پردازی
    • ایده پرداز کیست ؟
    • بوم کسب و کار
  • آموزش های رایگان
    • دوره رایگان شکرگزاری
    • فایل های صوتی رایگان
    • کلیپ های انگیزشی
    • فایل های pdf
    • معجزه آموزش
    • سایر دوره های آموزشی…
  • روانشناسی
    • روانشناسی مثبت گرا
      • آشنایی با ذهن
      • انگیزه :
        • انگیزه چه چیز نیست؟
          • انگیزه چه چیز هست؟
        • انواع انگیزه
        • راهکارهای برای افزایش انگیزه
    • قانون جذب الماسی
      • قانون جذب الماسی – کلام
      • قانون جذب الماسی – افکار
      • قانون جذب الماسی – رفتار(اقدام)
      • قانون جذب الماسی – باور
      • قانون جذب الماسی – احساس
    • جملات تاکیدی
      • آشنایی با جملات تاکیدی
      • روش ایجاد جملات تاکیدی
      • نمونه جملات تاکیدی
      • جملات معنوی
      • روش درخواست در-قانون جذب واقعی
    • برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه
شروع کنید
0

وبلاگ

موسسه آموزشی آریال > آموزش موفقیت > توسعه فردی > همه چیز درباره قانون ۲۰۸۰ در مدیریت و فروش

همه چیز درباره قانون ۲۰۸۰ در مدیریت و فروش

مرداد 24, 1398
ارسال شده توسط Dr_ghanbarpoor
آموزش موفقیت، توسعه فردی، موفقیت در زندگی، نکته های بیزینسی
همه چیز درباره قانون 80/20 در مدیریت

همه چیز درباره قانون 80/20 در مدیریت

محتوا پنهان
1 جامع ترین آموزش قانون ۸۰۲۰ ، همه چیز درباره قانون ۸۰۲۰ در مدیریت و فروش و قانون پارتو در بازاریابی که میتواند به افزایش فروشتان تاثیر زیادی داشته باشد.
2 قانون ۸۰۲۰ چیست ؟
3 قانون ۸۰۲۰ دقیقا یعنی چه؟
4 چگونه با استفاده از قانون ۲۰۸۰ به بهره‌وری بیشتری برسیم؟
5 ۱. اولویت‌بندی کنید
5.1 حتما بخوانید: ۳ تکنیک برای اینکه کمتر کار کنیم و بهترین نتیجه را بگیریم!
6 ۲. حواس‌تان به خطرات اساسی باشد
7 ۳. در تجارت و فروش، مشتری سودآور را دریابید
8 ۴. در تجارت و فروش، مشتری شاکی را بشناسید
8.1 حتما بخوانید: چطور شکست را به موفقیت تبدیل کنیم؟
9 ۵. برون‌سپاری کنید
10 ۶. هدف‌گذاری کنید
10.1 حتما بخوانید: هدف و هدفگذاری و جوانب یک هدف خوب چگونه باید با شد ؟
11 محدودیت‌های قانون ۲۰۸۰
12 اصل پارتو در مدیریت زمان
13 قانون ۲۰۸۰ در فروش – قانون پارتو در بازاریابی
14 اصل پارتو در کسب و کار
15 اصل پارتو در ارزیابی ریسک
16 – قانون پارتو
17 قانون پارتو چیست
18 نمودار پارتو چیست؟

جامع ترین آموزش قانون ۸۰۲۰ ، همه چیز درباره قانون ۸۰۲۰ در مدیریت و فروش و قانون پارتو در بازاریابی که میتواند به افزایش فروشتان تاثیر زیادی داشته باشد.

در این مقاله آموزش موفقیت و مدیریت همه چیز درباره قانون ۲۰/۸۰ در موفقیت را برایتان شرح و آموزش دهیم پس با آریال همراه باشید .

قانون ۸۰۲۰ چیست ؟

ویلفردو پارتو کیست؟ این نام شاید ذهن شما را به سمت الکس دل‌ پیه‌ رو و بازیکنان فوتبال برده باشد، شاید فکر می‌کنید ویلفردو یکی از بازیکنان تیم ایتالیایی یوونتوس یا اینتر میلان و… است. خیر، باید بگوییم که ویلفردو اقتصاددانی ایتالیایی است که در سال ۱۹۰۶ فرمولی ریاضی برای شرح توزیع ناعادلانه‌ی ثروت در جامعه ارائه کرده است.

پارتو فهمیده بود که ۸۰ درصد ثروت جامعه تنها در دستان ۲۰ درصد افراد است.

در دهه‌ی ۱۹۴۰، دکتر جوزف جوران (Joseph .M. Juran) مشاور و مدیر کیفی، دستاورد پارتو را با عنوان قانون پارتو یا قانون ۸۰/۲۰ معرفی کرد.

شما فکر می‌کنید قانون ۸۰/۲۰ چیست و دانستن آن چه کمکی به ما می‌کند؟ این قانون در مدیریت و اولویت‌بندی تصمیمات شما در هر زمینه‌ای کاربردی و مفید است.

در این مقاله قانون ۸۰/۲۰ را شرح می‌دهیم و مثال‌هایی برای به‌کارگیری آن در زندگی شخصی و حرفه‌ای عنوان خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا بدانید قانون ۸۰/۲۰ چیست و چگونه در امور روزانه‌ی ما تأثیر می‌گذارد.

قانون ۸۰۲۰ دقیقا یعنی چه؟

در هر شرایطی، چه در بحث‌های اقتصادی، چه کارهای گروهی یا حتی در فعالیت‌های روزانه، فقط ۲۰ درصد دلایل موجب به وقوع پیوستن ۸۰ درصد از رخدادها می‌شوند. اجازه بدهید مسئله را بیشتر روشن کنیم.

فرض کنید درآمد شما رو به افزایش است؛ خب خدا را شکر، ان‌شالله برکت مال‌تان بیشتر و بیشتر شود.

طبق قانون ۲۰۸۰، فقط ۲۰ درصد از فعالیت‌های شما منجر به تولید ۸۰ درصد از درآمد و ثروت شما شده است. نتایج حاصل از مطالعات اولیه‌ی جوزف جوران نشان می‌داد که در بحث کنترل کیفیت، ۲۰ درصد نقص موجود در محصولات، موجب خسارت ۸۰ درصدی می‌شود.

این خسارت با از دست رفتن منابع اولیه و زمان، نمایان می‌شود. مثال‌های دیگر برای شرح قانون ۲۰۸۰ به این صورت است:

  • ۸۰ درصد درآمد در هر تجارتی، از ۲۰ درصد مشتریان به دست می‌آید؛
  • ۸۰ درصد از شکایاتی که شرکت با آنها رو‌به‌رو می‌شود، از ۲۰ درصد مشتریان است؛
  • ۲۰ درصد از کارکنان، مسئول ۸۰ درصد از نواقص کاری هستند؛
  • ۲۰ درصد از شرکا، ۸۰ درصد از منابع مالی را فراهم می‌کنند.

مثال‌های بی‌شماری برای توضیح قانون ۸۰/۲۰ در زندگی روزانه یا کاری ما وجود دارد.

خیلی وقت‌ها بدون اینکه از پشتوانه و تحلیل ریاضیاتی این قانون باخبر باشیم، شاهد حضور بالقوه‌ی این قانون در فعالیت‌هایمان هستیم و آن را در زندگی و شغل خود به کار می‌گیریم.

چگونه از قانون 8020 استفاده کنیم

چگونه با استفاده از قانون ۲۰۸۰ به بهره‌وری بیشتری برسیم؟

۱. اولویت‌بندی کنید

معمولا وقتی پای برنامه‌ریزی کردن به میان می‌آید، همه‌ی ما فهرستی بلندبالا از کارهای ریز و درشت درست می‌کنیم و احساس می‌کنیم که خیلی آدم توانایی هستیم و مثل سوپرمن از عهده‌ی همه‌ی کارها برمی‌آییم. مدام به تعداد گزینه‌های فهرست‌مان می‌افزاییم، اما در واقع خبری از برنامه‌ریزی عاقلانه و منطقی نیست.

برای اینکه به بهره‌وری بیشتری در کارها و برنامه‌های روزانه‌مان برسیم، باید اولویت‌های مهم را مشخص کنیم.

این اولویت‌ها شامل کارهایی است که در توان ما هستند، آنها را بهتر بلدیم و در به سرانجام رساندن آنها تواناتر هستیم.

اگر این اولویت‌بندی را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم، غیرمستقیم به قانون ۸۰/۲۰ روی آورده‌ایم و احتمالا فهرست‌مان جمع و جورتر، منطقی و واقع‌بینانه‌تر می‌شود.


حتما بخوانید: ۳ تکنیک برای اینکه کمتر کار کنیم و بهترین نتیجه را بگیریم!


۲. حواس‌تان به خطرات اساسی باشد

در شناسایی ضررها و فواید هر برنامه‌ای باید نتایج و احتمالات هر یک را به خوبی شناخت و بررسی کرد. واقعیت این است که خطرات و ضررهای ناشی از وقایع پیش رو به یک اندازه مهم یا مهلک نیستند.

پس وقتی می‌خواهید خطرات و آسیب‌ها را بررسی کنید و راهی برای جلوگیری و مبارزه با آنها بیابید، باید بیشتر به آن دسته از خطراتی توجه کنید که اساسی‌تر و آسیب‌ رسانتر هستند.

بقیه‌ی توجه و حواس خود را میان گزینه‌های دیگر پخش کنید و البته هرگز از پیش‌بینی آسیب‌های دیگر غافل نشوید.

منظور قانون ۸۰/۲۰ در این موقعیت تقسیم و توزیع متناسب انرژی و حواس برای رویارویی با خطرات احتمالی با قدرت‌های متفاوت است.

۳. در تجارت و فروش، مشتری سودآور را دریابید

اگر کارمند فروش یک سازمان هستید، تمرکز خود را متوجه‌ آن دسته از مشتریانی کنید که بیشترین سود و درآمد را برای شما به ارمغان می‌آورند.

با شناخت این مشتریان، اطلاعات خوبی درباره‌ی ویژگی‌های مشتریان سودآور کسب می‌کنید و می‌توانید سایر مشتریان بالقوه را نیز به سمت سودآور شدن سوق بدهید.

با قانون ۸۰/۲۰ مشتریان سودآور را گلچین کنید و ضمن شناخت رفتار آنها برای آینده، مشتری‌ مداری را در حق آنها تمام و کمال رعایت کنید.

۴. در تجارت و فروش، مشتری شاکی را بشناسید

۸۰ درصد از تماس‌هایی که از مشتریان شاکی دریافت می‌کنید، تنها از سمت ۲۰ درصد از مشتریان به شما می‌رسند. این ۲۰ درصد را شناسایی کنید.

همان‌طور که ۲۰ درصد از مشتریان راضی ۸۰ درصد سود شما را تضمین و ایجاد می‌کنند، تنها ۲۰ درصد مشتریان شاکی و ناراضی هم ۸۰ درصد شکایات را با شما مطرح می‌کنند.

پس با شناخت این دسته از افراد، می‌توانید به نقصان و کاستی‌ها پی ببرید و شکایات آتی را نیز بهتر و مؤثرتر پیش‌بینی کنید.


حتما بخوانید: چطور شکست را به موفقیت تبدیل کنیم؟


۵. برون‌سپاری کنید

اگر مدیر، کارآفرین یا حتی خانه‌دار هستید، برنامه‌های روزانه‌ی خود را دقیقا مشخص کنید. فهرستی از وظایف و مسئولیت‌های خود تهیه کنید تا ببینید کدام فعالیت‌های اساسی باید به دست شما انجام بشوند و چه فعالیت‌هایی را می‌توانید برون‌سپاری کنید.

برون‌سپاری یعنی چه؟ برون‌سپاری یعنی مسئولیت انجام آن دسته از فعالیت‌هایی را که آنچنان راهبردی و مهم نیستند و لازم نیست حتما درون شرکت یا به‌ وسیله‌ی شخص شما انجام بشوند، به شخص یا سازمان دیگری واگذار کنید. با این کار وقت و انرژی خود را به شکل منسجمی ذخیره می‌کنید.

۶. هدف‌گذاری کنید

در هدف‌گذاری برای آینده‌ی خود، هدف‌های ریز و درشت و متعدد در نظر نگیرید. چند هدف مشخص و مهم داشته باشید تا با انرژی بیشتر و تمرکز بالاتر برای رسیدن به آنها تلاش کنید. دوروبَرتان را بیهوده شلوغ نکنید.


حتما بخوانید: هدف و هدفگذاری و جوانب یک هدف خوب چگونه باید با شد ؟


محدودیت‌های قانون ۲۰۸۰

محدودیت‌های قانون ۸۰/۲۰
محدودیت‌های قانون ۸۰/۲۰

اصل پارتو در مدیریت زمان

همان‌طور که دیدید، قانون ۸۰/۲۰ کاربردهای فراوانی در ابعاد مختلف زندگی ما دارد. اما باید دقت کنیم چون سوءبرداشت از آن می‌تواند خساراتی به بار بیاورد مثلا:

  • به بهانه‌ی استفاده از قانون ۸۰/۲۰، نباید تنها روی ۲۰ درصد از کارکنانِ نمونه و عالی سرمایه‌گذاری کنید و بقیه‌ی کارکنان‌تان را نادیده بگیرید. یادتان باشد موفقیتِ هر سازمانی، در گروی کارمندان آن است.
  • پس در این مورد حواس‌تان به رشد و آموزش همه‌ی اعضا باشد.
  • به سبد پروژه (پورتفولیو)، دقت کنید. یعنی به‌طورکلی پروژه‌ها یا محصولاتی را که از نظر راهبردی برای تحقق اهداف خود در نظر گرفته‌اید، به خوبی بشناسید و آنها را به دقت انتخاب کنید. اگر تنها ۲۰ درصد از محصولات یا پروژه‌ها در سرمایه‌گذاری شما نتایج مثبت و سودآور دارند، جایی از کارتان می‌لنگد و باید در راهبردها و برنامه‌هایتان تجدید نظر کنید.
  • اگر فقط ۲۰ درصد از زمانی که برای انجام کارها در نظر دارید، مفید و کاربردی است، حتما مشکلی در برنامه‌ی شما وجود دارد. بهتر است تکنیک‌های مدیریت زمان را فرابگیرید و برای کارایی و اثربخشی زمان‌های از دست رفته‌ فکری بکنید.

قانون ۸۰/۲۰ در یک کلام

قانون ۸۰/۲۰ قانونی برای تجزیه و تحلیل منطقی زحمات و نتایج است و اگر فهرستی از اهداف خود داشته باشید و برنامه ریزیو اولویت بندی کنید، به نتایج شگفت‌انگیز و بهینه‌ای دست خواهید یافت.

با به کار بردن قانون ۸۰/۲۰ می‌توانید مشکلات را بهتر شناسایی کنید و در راه رسیدن به اهداف، سرعت بیشتری داشته باشید. در یک کلام نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی کنید و موفق‌تر باشید.

قانون ۲۰۸۰ در فروش – قانون پارتو در بازاریابی

اصل پارتو در کسب و کار

اصل پارتو در ارزیابی ریسک

در سال ۱۸۹۵ در ایتالیا، اقتصاددانی به نام «ویلفردو پارتو» اصلی را کشف کرد که از آن زمان تاکنون تأثیر بسزایی بر اقتصاد و تجارت داشته است.

وی دریافت که می‌توان اعضای جامعه را به دو گروه «اقلیت تأثیرگذار» ۲۰% جمعیت که ۸۰% ثروت را در تصاحب دارند، و «اکثریت ناچیز» آن هایی که تنها ۲۰% ثروت را در دست دارند، تقسیم کرد.

اکنون به آن، «اصل پارتو» گفته می‌شود و ثابت شده است که عملاً در تمام مطالعات اقتصادی در جهان معتبر است. ما به آن قانون هشتاد/بیست می‌گوییم که می‌توانید آن را در تمام زمینه های فروش به کار گیرید.

قانون ۸۰/۲۰ می‌گوید که ۲۰% فعالیت های شما ۸۰% نتایج را به بار می‌آورد.

اگر لیستی شامل ده کار داشته باشید، دو تا از آن کارها اهمیتی برابر با هشت تای دیگر دارند. یکی از مسئولیت های اساسی شما این است که مداوم کارهای خود را تحلیل کرده و مطمئن شوید که دارید روی ۲۰% اول کار می‌کنید.

در فروش،۲۰% خریداران احتمالی تان، ۸۰% مشتریانتان را تشکیل می‌دهند.۲۰% مشتریانتان ۸۰% محصولات یا خدمات شما را می‌خرند.

۲۰% محصولات و خدمات شما ۸۰% حجم فروش را تعیین می‌کنند، و الی آخر.

قانون 20 80 در فروش
قانون ۲۰ ۸۰ در فروش

در تجارت، ۸۰% سود شما مربوط به ۲۰% فعالیت هایتان است.

۸۰% مخارج شما مربوط به ۲۰% فعالیت هایتان است و فعالیت هایی که ۸۰% مخارج را باعث می‌شوند ممکن است ارتباط نزدیکی با سودآورترین فعالیت ها نداشته باشند.

بدترین حالت این است که فرد بیشترین وقت و پول خود را در حوزه هایی به کار گیرد که اصلاً سودی برایش نداشته باشد.

چند سال پیش یک شرکت بزرگ بیمه، آمار فروش و درآمد هزاران فروشنده‌ی خود در سرتاسر کشور را تجزیه و تحلیل کرد.

آن ها دریافتند که قانون هشتاد بیست در موردشان صدق می‌کند.۸۰% فروش و ۸۰% کارمزدها مربوط می‌شد به فعالیت ۲۰% فروشندگانشان.

سپس آن ها درآمد آن ۲۰% اول را با درآمد ۸۰% بقیه مقایسه کردند. آن ها دریافتند که میانگین درآمد آن ۲۰% اول، شانزده برابر درآمد ۸۰% دیگر بوده است!

سپس آن ها ۲۰% آن ۲۰% اول را محاسبه کردند که شد ۴% صدر نیروی فروش و دریافتند که ۸۰% درآمد آن ۲۰% اول، مربوط به آن ۴% صدر می‌شد. درآمد بعضی از افراد این ۴% پنجاه برابر درآمد آن ۸۰% بقیه می‌شد!

وقتی از نتایج این بررسی باخبر شدم، بر آن شدم تا هر کاری را که لازم می‌شد انجام دهم تا جزو ۲۰% اول بشوم و بعد از که لازم می‌شد انجام دهم تا جزو ۲۰% اول بشوم و بعد از آن هم بالاتر رفته و به صدر برسم. دو اصل را بعداً کشف کردم که آن زندگی من را دگرگون کرد.

فهمیدم که برای رسیدن به ۲۰% اول باید همان میزان زمانی را صرف کنی که اگر بخواهی جزو ۸۰% باشی. برای رسیدن به موفقیت بزرگ، همان میزان روز، هفته و ماه کار می‌برد که برای رسیدن به نتایج متوسط.

اصل پارتو در کسب و کار

دومین چیزی که کشف کردم این بود که تفاوت پردرآمدها با کم درآمد ها در هوش یا توانایی، بسیار کم بود و تنها تفاوت در نحوه‌ی استفاده از وقتشان بود. مشخص شد که پردرآمدها عادت کرده بودند مقدم بر هر کاری، ۲۰% خود را انجام دهند، عادتی که کم درآمد ها نداشته باشند.

معنای آن به سادگی این می‌شود که اگر موفقیت بزرگ می‌خواهید، باید همیشه وقت و انرژی خود را روی فعالیت های کمتر، آن %۲۰ که تفاوت واقعی را در زندگی سبب می‌شوند، بگذارید. توانایی شما در حفظ این تمرکز در نهایت، شما را به صدر رشته‌ی خود می‌رساند.

از طرف دیگر ناتوانی در تمرکز روی ۲۰% مهم فعالیت های فروش دلیل اصلی شکست، سرخوردگی و عدم دستیابی به اهداف است.

اگر بیشتر و بیشتر به کارهای کم اهمیت بپردازید، حتی اگر سخت هم کار بکنید، فایده‌ای برایتان نخواهد داشت. در عوض می‌توانید همین میزان وقت و انرژی را روی کارهای پر اهمیت تری بگذارید.

نکته ۱: هر روز قبل از شروع کار لیستی تهیه کنید. لیست خود را بر اساس قانون ۸۰/۲۰ ترتیب بندی کنید.

یک یا دو کاری را که بالقوه با ارزش تر از بقیه هستند، انتخاب کنید. کار را با انتخاب اول شروع کنید تا تکمیل شود.

نکته ۲: قبل از شروع کار، از روش «الف، ب، پ» برای دسته بندی خریداران بالقوه خود استفاده کنید.

در مقابل آن هایی که بالاترین اهمیت را دارند، ۲۰% اول، «الف» بگذارید. در مقابل آن هایی که اهمیت متوسط دارند، «ب» بگذارید و در مقابل کم اهمیت ها، «پ» بگذارید.

همین تمرین را با مشتریان خود انجام دهید تا مشخص کنید چند وقت یک بار باید به سراغشان بروید.

مشتریان «الف» خود را به طور منظم ملاقات کنید. مشتریان «ب» خود را کمتر ببینید و در این بین، به آن ها زنگ بزنید. مشتریان «پ» خود را گه گاهی ببینید و با تلفن و ایمیل با آن ها در تماس باشید.

– قانون پارتو 

قانون پارتو چیست

یکی از راه‌های تعیین اولویت در کارها، استفاده از قانون پارتو است. این قانون با نام قانون ۸۰/۲۰ هم شناخته می‌شود. طراح و ایده‌پرداز اصلی قانون پارتو، یک اقتصاددان ایتالیایی با نام ویلفردو پارتو (Vilfredo Pareto) بود. او در مطالعات خود به این نتیجه رسیده بود که ۸۰ درصد از املاک کشور ایتالیا، در اختیار ۲۰ درصد از جمعیت این کشور است. او در مقیاسی کوچک‌تر نیز باغچه‌ی شخصی خود را مورد مطالعه قرار داده بود و به این نتیجه‌ی کلی رسیده بود که ۸۰ درصد از محصولات، از ۲۰ درصد بذرها حاصل می‌شوند.

اما در تجارت و کسب و کار، قانون پارتو این ایده را مطرح می‌کند که ۸۰ درصد از نتایج کارها، از ۲۰ درصد تلاش‌های افراد حاصل می‌شوند. اگرچه این قانون را نمی‌توان اصلی ثابت نامید و حتی می‌توان ایراداتی به این نوع طرز تفکر وارد کرد؛ اما قانون ۸۰/۲۰ می‌تواند به مدیران کمک کند تا اولویت‌های کاری و موضوعاتی را که باید بر آن‌ها تمرکز کنند، بیابند. علاوه بر آن، افراد با استفاده از این قانون درمی‌یابند که چگونه تأثیرات مفید تلاش‌های خود را افزایش دهند.

نمودار پارتو چیست؟

اولویت بندی یکی از اصلی ترین وظایف مدیریتی یک سازمان است. اگر مدیران وظایف و اهداف سازمانی خود را اولویت بندی نکنند، سازمان به سوی مسیر اشتباه و در نهایت سقوط پیش خواهد رفت. بنابراین، مدیران نیاز به اولویت بندی وظایف خود و تمرکز بر موارد اولویت بندی شده دارند.

نمودار پارتو یکی از موثرترین ابزارهایی است که مدیریت می تواند در هنگام شناسایی اولویت ها استفاده کند. نمودارهای پارتو به وضوح اطلاعات را به شکل سازمان یافته و نسبی نشان می دهند. به این ترتیب، مدیریت می تواند اهمیت نسبی مشکلات یا علل مشکلات را بیابد.

هنگامی که در مورد اولویت بندی علل مشکلات صحبت به میان می آید، نمودار پارتو می تواند همراه با یک نمودار علت و معلول استفاده شود.

هنگامی که نمودار پارتو ایجاد می شود، شما یک نمودار میله ای عمودی دارید که از بالاترین اولویت ها تا پایین ترین آنها را نشان می دهد. اهمیت هر پارامتر توسط عوامل متعددی نظیر فراوانی، زمان، هزینه و غیره اندازه گیری می شود.

منبع : thebalance  – ویکی پدیا

سایت قانون جذب و موفقیت آریال

برچسب ها: اصل پارتو در ارزیابی ریسکاصل پارتو در کسب و کارقانون ۸۰/۲۰قانون 8020قانون 8020 چیستقانون هشتاد بیستکاربرد اصل پارتو
درباره Dr_ghanbarpoor

دکتر فرشید قنبرپور ، مدیر عامل موسسه آموزشی آریال و ساحب امتیاز سایت آریال می باشد

نوشته‌های بیشتر از Dr_ghanbarpoor
قبلی ۳ تکنیک برای اینکه کمتر کار کنیم و بهترین نتیجه را بگیریم!
بعدی آموزش رایگان افزایش رضایت مشتری برای موفقیت در کسب و کار

پست های مرتبط

لایف استایل

خرداد 5, 1402

لایف استایل خدایی

Dr_ghanbarpoor
ادامه مطلب
توانمندیها

اردیبهشت 27, 1402

چرا نمی توانم از همه توانمندی و استعدادهایم استفاده نمایم؟

Dr_ghanbarpoor
ادامه مطلب
راهکارهای جذب انگیزه واقعی

اردیبهشت 18, 1402

کالبدشکافی انگیزه

Dr_ghanbarpoor
ادامه مطلب
راهکارهای جذب انگیزه واقعی

اردیبهشت 16, 1402

راهکارهای جذب انگیزه واقعی

Dr_ghanbarpoor
ادامه مطلب
بهترین ورژن خودت باش

اردیبهشت 15, 1402

چطور بهترین ورژن از خودمان بشویم ؟

Dr_ghanbarpoor
ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

فرصت و پیشنهاد بسیار ویژه برای شما

بیزینس کوچینگ موفقیت

دیگه بس! بلند شو
https://aryal.ir/wp-content/uploads/2023/01/دیگه-بس-از-جایی-که-هستی-بلند-شو-رفیق-1.m4v
در مسیر خود،فقط از خدا بخواهید
https://aryal.ir/wp-content/uploads/2020/06/فایل-انگیزشی-فقط-از-خدا-بخواهید.mp3
فهرست محصولات آریال
  • 1665556036-fanpardazan دوره فن بیان و سخنوری(مقدماتی)
    ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱,۵۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان.
  • شکرگزاری تصویری دوره شکرگزاری تصویری
    ۳۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱۵۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱۵۰,۰۰۰ تومان.
  • Placeholder آموزش شکرگزاری تصویری
    رایگان!
  • باورهای موفقیت کارخانه باورسازی (آرزوی تو دستور تو)
    ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱,۹۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان.
  • مهارت تصمیم 2 تصمیم گیری به سبک حرفه ای ها
    ۳۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱۹۹,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱۹۹,۰۰۰ تومان.
  • انواع کوچینگ انواع کوچینگ
    رایگان!
  • هدفگذاری حرفه ای (رایگان ) هدفگذاری حرفه ای (رایگان )
    رایگان!
  • جملات تاکیدی جملات تاکیدی
    رایگان!
  • شکرگزاری شکرگزاری
    ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.۹۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۹۰۰,۰۰۰ تومان.
  • عزت نفس عزت نفس
    ۳۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱۹۹,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱۹۹,۰۰۰ تومان.
بهترین محصولات آریال از دید دوستان
  • دوره تقویت اراده دوره تقویت اراده
    نمره 5.00 از 5

    رایگان!
  • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
    نمره 5.00 از 5

    ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.۳,۹۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان.
  • قوانین الهی موفقیت قوانین الهی موفقیت
    نمره 5.00 از 5

    499000تومان رایگان!
  • دوره آموزش قانون جذب صوتی رایگان آموزش صوتی قانون جذب (رایگان)
    نمره 5.00 از 5

    رایگان!
  • کاملترین دوره آموزشی قانون جذب :  دوره (قوانین جهان هستی) کاملترین دوره آموزشی قانون جذب : دوره (قوانین جهان هستی)
    نمره 5.00 از 5

    ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.۵,۹۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان.
    دکتر قنبرپور
    دکتر قنبرپور
    دوره قانون جذب دکتر فرشید قنبرپور
    دوره قانون جذب دکتر فرشید قنبرپور
    انواع انگیزه
    انواع انگیزه
    دوره تغییر باور
    دوره تغییر باور
    کوچینگ توسعه فردی
    کوچینگ توسعه فردی
    دوره امپراطوران ثروت ساز
    دوره امپراطوران ثروت ساز
    دوره آرزوی تو دستور توست
    دوره آرزوی تو دستور توست
    دوره آموزش جامع قانون جذب پنج بعدی
    دوره آموزش جامع قانون جذب پنج بعدی
    دوره تقویت اراده
    دوره تقویت اراده
    کاور دوره رایگان
    کاور دوره رایگان
    دکتر فرشید قنبرپور - رادیو اقتصاد
    دکتر فرشید قنبرپور – رادیو اقتصاد
    دکتر فرشید قنبرپور - رادیو اقتصاد
    دکتر فرشید قنبرپور – رادیو اقتصاد
    دوره راه اندازی کسب و کار با جیب خالی
    دوره راه اندازی کسب و کار با جیب خالی

    هر آموزشی،آموزش نیست

    خیلی ها ،دوره های آموزشی تولید می کنند ،اما استادی که خودش ، روزی نیازمند آن آموزش و آن محتوا بوده است و امروز مربی و مدرس آن مطالب است می تواند ،کمک و حامی شما باشد.

    آریال :جایگاه اساتیدیست که روزگاری نیازمند همین راهکارها بوده اند و امروز مدرسین آنند

    شرح وظایف موسسه آریال چیست ؟
    • آریال موسسه ای است آموزشی – تحقیقاتی ،مبتنی بر آموزش های روز،که در طی دو دهه فعالیتهای خود، محتواهای آموزشی استاندارد برای افراد حقیقی و همچنین حقوقی از جمله سازمان های و نهادهای دولتی و خصوصی ، تولید کرده است.
    • لازم بذکر است که بدانید :
    • تمرکز اصلی فعالیت های آریال بر مسیر و ریلهای  اصلی ذیل  می باشد:
    • 1) طراحی از صفر تا صد  کسب و کارها و بیزینس ، برای افرادیکه قصد راه اندازی جدید یا توسعه کسب و کار خود را دارند
    • 2) آموزشهای تخصصی در حوزه توسعه مهارت های فردی
    • 3) همچنین حسب درخواست ،سازمانها ، شرکتها و اشخاص برگزاری همایش ،سمینار و دوره های تخصصی می باشد
    محصولات جدید
    • 1665556036-fanpardazan دوره فن بیان و سخنوری(مقدماتی)
      ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱,۵۰۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان.
    • شکرگزاری تصویری دوره شکرگزاری تصویری
      ۳۰۰,۰۰۰ تومان قیمت اصلی: ۳۰۰,۰۰۰ تومان بود.۱۵۰,۰۰۰ تومانقیمت فعلی: ۱۵۰,۰۰۰ تومان.
    • Placeholder آموزش شکرگزاری تصویری
      رایگان!
    اهداف سایت

    هدف اصلی ما ،تلاش در راستای ارتقای سطح مهارت ،توان و باورهای جوانان کشور عزیزمان ایران می باشد،که ضمن تقویت انگیزه و روحیه “ما می توانیم” ،نیروی سرزندگی و سازندگی را در عرصه های مختلف فردی و گروهی در تک تک جوانان و هموطنان عزیزمان شکوفا نماییم

    انشالله با توکل به خداوند و زیر سایه امام عصر بتوانیم قدمی هر چند کوچک برداریم

    اینجا شما ،در حمایت کامل یک استاد هستید

    اعتبارات سایت

    نوشته‌های تازه
    • چطور با کمترین سرمایه بیزینسم را راه اندازی بکنم ؟
    • ایده های ثروتساز با کمترین سرمایه
    • (بدون عنوان)
    • پرسش و پاسخ و مشاوره های من و مربی ام
    • درآمد غیر فعال

    آریال تا زمان نتیجه ،در کنار شماست

    • چه آموزشی را لازم دارید ؟
    • می خواهم بیزینسم را راه اندازی کنم
    • می خواهم انگیزه ای پولادین داشته باشم
    • یک دوره آموزشی با موضوع ....... می خواهم
    ورود
    ورود با موبایل
    ورود با ‫آدرس ایمیل
    آیا هنوز عضو نشده؟ اکنون ثبت نام کنید
    بازنشانی رمزعبور
    ورود با موبایل
    ورود با ‫آدرس ایمیل
    ثبت نام
    قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید
    طراحی شده با