تاکیدی مثبت

فهرست مطالب

فلسفه جملات تاکیدی چیست ؟

اصولا موضوع جملات براساس رویدادی که در مغز و ذهن انسان اتفاق می افتد توسط روانشناسان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است .(چطوری ؟ ) بطور کلی ذهن انسان بصورت طبیعی با ورود اطلاعات روزمره به خود ،اتوماتیک وار شروع به تولید یکسری افکار و تصورات ذهنی می نماید.این اتفاق برای همه ما بصورت معمول در طول شبانه روز در حال رخ دادن می باشد.یعنی افراد در طول روز فکرهایی به ذهنشان خطور پیدا می کند و این افکار بصورت جملاتی به لایه های بالاتر ذهنشان کشانده می شود .تا جایی که حتی بعضی از افراد این جملات را بصورت کاملا شفاف بزبان می آورند ، یعنی همان چیزی که عوام می گویند فلانی دارد با خودش حرف می زند .یعنی آنقدر این افکار به لایه های بالایی ضمیرخودآگاه   آن شخص کشانده شده است که حالا با زبان معمولی اش هم دارد شنیده می شود .

روانشناسان از این خاصیت ذهن ، یعنی خاصیت تولید فکر بصورت اتوماتیک وار و کشانده شدن  آنها بصورت کلمات و جملات در لایه های بالاتر ، استفاده کرده اند و با خود گفته اند که چرا بجای آنکه به ذهن امان اجازه دهیم تا بشکل رندوم و تصادفی ، آنهم براساس اطلاعاتی روزمره زندگی جملاتی را برای خودش بسازد و بزبان بیاورد که همین جملات بعدا بشوند ، دستمایه باورها ، و احساس ، آمده اند  و گفته اند که انسان بجای آنکه از محیط اطرافش اطلاعات ورودی دریافت نماید ، خودمان به او خوراک اطلاعاتی بدهیم (چطوری ؟ )

با جملات تکراری که بزبان می آوریم .یعنی یکسری جملات را خودمات آنقدر تکرار می نماییم تا ذهنمان آنها را بعنوان اطلاعات ورودی دریافت نماید و بر اساس این اطلاعات ،فرآیندهای احساسی و باوری بعدی را تولید نماید .

حال که فلسفه و کارکرد جملات تاکیدی را یاد گرفتیم و دانستیم که از این جملات تاکیدی چه استفاده هایی می توان بنماییم ، بهتر است که یاد بگیریم که یکسری جملات تاکیدی را هم خودمان بشکل مثبت و با انرژی مثبت طوری طراحی نماییم که ذهن ما بتواند آنها را بعنوان ورودی های مغز و ذهن ، خیلی راحت و سریع بپذیرد.

بهترین جملات تاکیدی مثبت

تصور کنید که هر روز صبح بعد از گفتن چند مورد از جمله های تاکیدی  چه احساسی خواهید داشت. این کاملاً بر خلاف آن است که به خودتان بگویید نمی‌خواهید سر کار بروید، یا احساس خستگی می‌کنید و جملاتی از این دست. به قول معروف «ما همان چیزی می‌شویم که به آن فکر می‌کنیم» و اگر این درست باشد، اگر می‌خواهیم به اهداف و رویاهای هیجان‌انگیزی که برای خود داریم برسیم، باید هر روز به شیوه‌ای بسیار مثبت‌تر با خودمان فکر کرده و صحبت کنیم. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در بین جملات گفته شده در بخش های زیر، پنج یا شش جمله تاکیدی را انتخاب کرده و آن ها را در زندگی روزمره تان طنین انداز کنید. اگر این جملات را هر روز با باور کامل به آن ها با صدای بلند بگویید، پس از چند روز متوجه خواهید شد که چقدر احساس مثبت تری خواهید داشت و خیلی زود شروع به جذب موفقیت های بیشتری در زندگی تان خواهید کرد. از این رو حتماً از جملات تاکیدی مثبت این بخش استفاده لازم را داشته باشید.

قوانین طراحی و ساخت جملات تاکیدی مثبت :

  • جملات تاکیدی باید کوتاه باشند
  • جملات تاکیدی باید مثبت باشند
  • جملات تاکیدی باید به زمان حال بزبان آورده شوند

هرگاه این سه الزام را در جملات تاکیدی رعایت نماییم می توانیم انتظار داشته باشیم که بیشترین تاثیرگذاری را در مسیر باورسازی داشته باشند.

نکته مهم : یکی از مهمترین الزاماتی که در مورد جملات تاکیدی باید رعایت نماییم ، در واقع زمان استفاده از آنها می باشد .همانطور که می دانید هر چیزی ، هر دارویی ، یک ” بهترین زمان استفاده ” دارند.بهترین زمان استفاده از جملات تاکیدی ، هنگام خواب ، در زمانیکه شما در حال بخواب رفتن هستید می باشد.یعنی زمانیکه چشم هایتان دیگر دارد یواش یواش بخواب می رود یا بقول معروف چشم هایتان گرم شده اند و شما بین خواب و بیداری هستید.یا اگر بخواهیم کمی تخصصی تر حرف بزنیم زمانی که فرکانس های مغزی شما در موقعیت آلفا نزدیکتر هستند.این زمان بهترین زمان تکرار جملات تاکیدی می باشد.

نکته و پیشنهاد آریالی :

از آنجایی که شما با گفتن و بزبان آوردن جملات ، از خواب دور می شوید و خواب از سرتان می پرد ، بهتر است که شما این جملات را با صدای خودتان ضبط نمایید و با موبایل یا یک دستگاه پلیر دیگر این جملات را در هنگام خواب ، گوش دهید و بگذارید تا آنها در گوشتان بوسیله هدفون مرتبا تکرار شوند .البته اگر بخواهید دیگر میزان تاثیرگذاری این جملات تاکیدی را به حداکثر میزان تاثیر خودشان برسانید ، بهتر است که از زیر صداهای آلفایی نیز بعنوان زیر صدای صدای ضبط شده خودتان استفاده نمایید .آنموقع است که دیگر ضمیرناخودآگاه اتان در برابر این تکنیک شما هیچ انتخابی غیر از تسلیم شدن ندارد .مخصوصا اگر این تکنیک را بمدت 21 روز تکرار کنید .آنموقع دیگر ناخودآگاه شما محکوم به شکست است .

عبارات تاکیدی مثبت چیست؟

عبارات تاکیدی مثبت، همانطور که از اسمشان مشخص است به عبارات و  یا جملات مثبتی گفته می شود که شما با گفتن و نوشتن این جملات و عبارات  ورودی ذهن‌تان را تغییر میدهید.  وقتی ورودی ذهن تان را تغییر می دهید باعث تغییر در ضمیر ناخودآگاه شما  می‌شود.

 

 اگر به دنبال لیست جملات تاکیدی مثبت هستید و می خواهید بهترین عبارات تاکیدی مثبت را برای جذب ثروت، پول، یک رابطه عاشقانه، ازدواج و سلامتی به کار ببرید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 این مقاله شامل عبارات تاکیدی در زمینه ثروت، پول، آرامش، عزت نفس، سلامتی و… است.

 

چگونه از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنیم؟

برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت راه و روش های زیادی وجود دارد. در ادامه شما را با بهترین و اثر گذارترین روش ها برای استفاده از عبارات تاکیدی مثبت آشنا خواهیم کرد.

 

تا بتوانید بهترین نتیجه را از گفتن و یا نوشتن جملات تاکیدی کنید و روی ضمیر ناخودآگاهتان اثرگذار باشد، برای نتیجه گرفتن از جملات تاکیدی باید به درستی بتوانید از جملات تاکیدی استفاده کنید.

 

 برای استفاده از عبارات تاکیدی مثبت یه سری نکات وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگید.

 

1-  اولین نکته برای این که بتوانید اثرگذاری عبارات تاکیدی مثبت را بیشتر کنید و بتوانید  بیشتر روی زمین ناخودآگاهتان اثر بگذارید باید بهترین زمان را برای گفتن و نوشتن عبارات تاکیدی مثبت  پیدا کنید. بهترین زمان برای گفتن و نوشتن عبارات تاکیدی این است که شما در حالت آلفا قرار بگیرید.  بهترین زمان برای قرار گرفتن در حالت آلفا شب ها قبل از  خوابیدن و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید  است.  شما می توانید در این بازه زمانی بهترین نتیجه را از جملات تاکیدی مثبت بگیرید.

 

2-  تعداد تکرار جملات تاکیدی مثبت به خودتان بستگی دارد.  در بیشتر کتابها و مقالات آمده است که جملات تاکیدی را ۲۱ مرتبه تکرار کنید. اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را از گفتن و نوشتن جملات تاکیدی مثبت بگیرید به شما توصیه می کنیم هر عبارت تاکیدی مثبت را 53  مرتبه بنویسید.

 

3-  برای استفاده از عبارات تاکیدی مثبت شما می توانید جملات تاکیدی مثبت را به زبان  بیاورید و تکرار کنید یا اینکه بنویسید.  اما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از جملات تاکیدی مثبت بگیرید توصیه می کنیم هر عبارت را روی کاغذ بنویسید.  نوشتن جملات تاکیدی اثرگذاری بر روی زمین ناخودآگاه تان را بیشتر میکند.

 

4-  برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از جملات تاکیدی مثبت بگیرید و حس و حالتان هنگام نوشتن جملات تاکیدی بهتر شود پیشنهاد می کنیم از عبارت ” خدایا شکرت ”   در ابتدای جملات تاکیدی تان استفاده کنید. شکرگزاری باعث می شود  حس و حال بهتری نسبت به گفتن و نوشتن جملات تاکیدی مثبت در شما ایجاد شود.

 

معیار مهم استفاده از جملات تاکیدی مثبت چیست؟

مهمترین معیار برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت این است که وقت شما جملات بالا را تکرار می کنید و یا می نویسید باید حس و حال خوبی در شما ایجاد شود.

 

 برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از از جملات تاکیدی بگیرید باید تا جای ممکن تمرکزتان را بر احساسات خود بگذارید.

 

 هرچقدر احساساتتان بهتر باشد شما نتیجه بهتری خواهید گرفت. اما به این نکته توجه کنید که بعضی از افراد هر چقدر هم جملات تاکیدی را تکرار می کنند و می نویسند هیچ نتیجه نمی گیرند!  دلیل اصلی این که بسیاری از افراد از  گفتن و نوشتن جملات تاکیدی هیچ نتیجه نمی‌گیرند این است که  هنگام انجام تمرینات حس و حالشان خوب نمیشود.

 

 اگر شما هم هر چقدر جملات تاکیدی را  مینویسید  حس و حالتان خوب نباشد به درستی نمی توانیم از قانون جذب نتیجه بگیرید.

 

 شاه کلید اصلی استفاده از قانون جذب داشتن احساسات خوب است. وقتی شما اصالت آن خوب باشد در حال جذب چیزهای مثبت در زندگیتان است و برعکس، وقتی  حس و حالتان خوب نیست در حال جذب چیزهای منفی در زندگیتان هستید.

 

 شما از جملات تاکیدی به این صورت استفاده می کنید که  سوالتان را خوب کنید.  هنگام انجام تمرینات و نوشتن عبارات تاکیدی مثبت سعی کنید که حس و حالتان خوب باشد.

 

نوشن یا گفتن جملات تاکیدی ؟

یکی از پرتکرار ترین سوالات در این زمینه این است که بستگی به خودتان دارد! یعنی اگر با گفتن حس و حالتان خوب میشود میتوانید این عبارات تاکیدی را بگویید و اگر با نوشتن حس و حالتان خوب میشود میتوانیدآن ها را بگید پس به خودتان بستگی دارد.

 

نکته مهم :

یکی از راههای استفاده درست از قانون جذب گفتن و نوشتن جملات تاکیدی مثبت است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد  به دنبال لیست جملات تاکیدی مثبت هستند من در این مقاله از سایت مدیر افکار شما را با بهترین و پرکاربردترین جملات تاکیدی مثبت آشنا کردم.  اگر به دنبال یک لیست کامل و جامع از جملات تاکیدی هستید پیشنهاد من این است که حتما این مقاله را یک بار به صورت کامل مطالعه کنید.

آیا جملات تاکیدی واقعاً کار می کنند؟ آیا آنها می توانند یک زندگی شگفت انگیز و موفق برای شما به ارمغان بیاورند؟

وقتی کاری که باید انجام دهیم؛ حمایت از خودمان است، اغلب به خود شک می کنیم. تکرار جملات تأکیدی برای موفقیت راهی برای برقراری ارتباط با این واقعیت است که همه ما مملو از قدرت و تخیل هستیم – اگر فقط آغوش خود را به روی آن باز کنیم.

 

کلماتی که با صدای بلند می گوییم (و در ذهنمان) می توانند بر حال و آینده ما تأثیر بگذارند. ناگفته نماند، آن‌ها همچنین می‌توانند تأثیری ماندگار – خوب یا بد – بر اطرافیان ما داشته باشند.

 

اگر می خواهید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید و به طور طبیعی نتایج خوبی به دست آورید، مراقب کلمات خود باشید و افکار خود را در صورت لزوم بازسازی کنید. مثبت بمانید، موفقیت حتمی است.

 

قدرت جملات تأکیدی صبحگاهی برای موفقیت

جملات تاکیدی می تواند بدن شما را آرام کند، استرس را از شما دور نماید، و مثل داروهای گیاهی، دوزهای زیادی از اعتماد به نفس و رضایت به شما بدهد. مخصوصا اول صبح! یک برنامه صبحگاهی با کیفیت یک جادوی خاصی دارد. از این گذشته، صبح زمان مناسبی برای شروع تازه و انتخاب احساسی است که می‌خواهید؛ قبل از اینکه هر چیزی یا هرکس دیگری نظری بدهد.

 

اگرچه جملات تاکیدی می توانند در هر زمانی از روز کار کنند؛ اما جملات تأکیدی صبحگاهی قدرت خاصی دارند؛ زیرا ذهن شما هنوز بیدار و پذیراتر است.

 

کاری که در  5 تا 10 دقیقه اول خود انجام می دهید (شاید حتی قبل از بلند شدن از رختخواب) می تواند خلق و خو و انرژی شما را برای بقیه روز تعیین کند. با ذهن آماده و آرام خود برای موفقیت، می توانید با هر نوع روزی روبرو شوید.

 

چگونه جملات تاکیدی روزانه را موثرتر کنیم؟

مراحل زیر را در نظر بگیرید تا از عبارات تأکیدی خود نهایت استفاده را ببرید و به موفقیت معناداری در زندگی خود برسید.

 

  • فهرستی از ویژگی های منفی خود که همیشه به خودتان نسبت داده اید، تهیه کنید.

انتقاداتی را که دیگران نیز از شما کرده‌اند یا می کنند را در آن فهرست بگنجانید. برای تعیین اینکه آیا آنها “دقیق” هستند یا خیر، به خود زحمت نیاندازید. بالاخره همه ما عیب هایی داریم. به سادگی یک لیست تهیه کنید و در آن جملات رایج مانند “من بی لیاقت هستم” یا “من زیادی هستم” را درج کنید.

 

این یک محل عالی برای شروع است. وقتی این باور تکراری را می نویسید، توجه کنید که آیا آن را در جایی از بدن خود نگه داشته اید، مثلاً شاید در قفسه سینه یا در شکم خود فشاری حس می کنید.

 

عبارات تأکیدی

 

۲) جمله تأکیدی بنویسید که باور منفی را در سرتان تغییر دهد.

برای یافتن راه‌های بهتری برای هم‌ صدا بودن با خود عمیق‌ترتان، در کلمات خود خلاق باشید. به عنوان مثال، به جای «من کافی هستم»، می‌توانید بگویید: «من همه آن چیزی هستم که باید باشم”. هنگامی که تأییدیه خود را نوشتید، از کسی که به او اعتماد دارید برای قوی تر کردن آن، از او درخواست بازخورد کنید .

 

۳) جملات تاکیدی خود را با صدای بلند به مدت پنج دقیقه، سه بار در روز بگویید.

هنگام نگاه کردن به آینه، یا شاید هنگام آرایش کردن، اصلاح موهای خود و غیره، جملات تأکیدی خود را بگویید. اگر با صدای بلند گفتن؛ برای شما کار نمی کند، یا در منزل نیستید، گزینه دیگر این است که به جای آن چندین بار جملات را بنویسید. انجام این کار برای محل کار یا در جمع مناسب است. با گذشت زمان، خواهید دید که احساس شما نیز تغییر خواهد کرد.

 

۴) جملات تأکیدی خود را در بدنتان ریشه دهید

همانطور که جملات تأکیدی خود را برای موفقیت تکرار می کنید، دست خود را روی آن ناحیه از بدنتان قرار دهید که هنگام نوشتن باورهای منفی خود در آن قسمت احساس ناراحتی می کردید. سعی کنید در حالی که جمله را تکرار می کنید، آن را نفس (دَم دادن) بکشید.

 

۵) از یک دوست بخواهید تا جملات را برای شما تکرار کند

وقتی کسی به شما می گوید که شما ” تمام چیزی هستید که باید باشید” در واقع در حال دریافت پیام مثبت می باشید. به بیان دیگر، کسی خارج از خودتان پیامی مثبت و محبت آمیز را تقویت می کند. ایده این است که یاد بگیریم مثبت گرایی و اهمیت دادن را از دیگران دریافت کنیم.

 

جملات تأکیدی

 

نکته مهم :

جملات تأکیدی روزانه برای موفقیت؛ راهی باورنکردنی برای دوباره تعریف کردن از خودتان است. آنها می توانند زندگی را کاملاً متحول کنند. جملات تأکیدی صحیح، می توانند توانایی شما را برای استقبال از مثبت بودن در زندگی تان بیشتر کنند و به شما کمک کنند تا برای دستیابی به حتی سخت ترین اهدافتان تلاش کنید.

 

پس هر گونه منفی گرایی که مانع شما شده است را کنار بگذارید و این جملات تأکیدی را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید تا به سمت جلو حرکت کنید!

جملات تاکیدی مثبت

با توجه به اینکه بسیاری از شما به دنبال یک لیست کامل و جامع  عبارات تاکیدی مثبت هستید. قصد داریم در این بخش شما را با بهترین عبارات تاکیدی مثبت آشنا کنیم.  برای این که بتوانید تغییر و تحول عظیمی در زندگیتان ایجاد کنید می توانید از جملات تاکیدی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.  مطمئن باشید اگر به درستی بتوانید از جملات تاکیدی زیر  به درستی استفاده کنید نتایج  فوق‌العاده خواهید گرفت.