واقعا این لیست لازم است ؟

سئوال مهم : واقعا مردم دنیا به این تنوع از موضوعات کوچینگ نیاز دارند؟

با سلام !

قبل از آنکه در مورد لیست کاملی از موضوعات کوچینگ با شما صحبت کنم ، لازم می دانم یکی از تفاون های مردم شناسی بین ما ایرانیان با سایر مردم جهان را با هم به بحث بگذاریم .

موضوعی که دیگر تکراری شده است و همه مردم کوچه و بازار هم می دانند .ولی اینجا لازم است که اشاره ای کوتاه به آن بنماییم 

یکی از تفاوت های ما ایرانی ها با سایر اقوام و مردم دنیا است است که :

1- عاضق اظهار نظرهای کلی هستیم

2- با کمترین اطلاعات مطمئن ترین اظهارنظرها را در مورد رخدادهای محیط می دهیم

3- خودمان را در همه زمینه ها صاحب نظر می دانیم

4- در موضوعاتی که شاید تخصص لازم را نداریم راهکار ارائه می دهیم 

همه این موارد باعث شده است که زمانی که لیست های از این قبیل را می بینیم با خنده بگوییم که واقعا ؟! واقعا مردم دنیا اینقدر بی عرضه و بی اطلاع هستند که برای کوچکترین نیازهایشان فورا می روند و یک مربی و کوچ می گیرند؟

باید بگویم که بله .در دنیایی که همه چیز تخصصی شده است و هر کسی فقط در یک با دو مورد تخصص دارد ، نیاز است که مربی های متنوعی در حوزه های مختلف وجود داشته باشند تا بتوانند نیازهای جامعه را بشکل تخصصی پاسخ دهند.

کاملترین لیست موضوعات کوچینگ :

سبک های مربیگری کدامند؟

۱کوچینگ شغلی (Career coaching): کوچ شغلی به افراد کمک می کند تا در حرفه کاری خود (مثل: یافتن شغل رویایی، دریافت حقوق بهتر و ارتقاء شغلی) پیشرفت کنند.

کوچینگ کسب و کار نیاز افراد را در محدودیت ها و گرفتاری های سازمان برآورده می کند اما مربیگری شغلی راه حل هایی را در مسیر پیشرفت حرفه ای افراد ارائه می دهد. این نوع از انواع کوچینگ می تواند در بسیاری از موقعیت های مرتبط با شغل مفید باشد مانند:

  • استخدام در یک شغل دلخواه و مطلوب
  • کسب مهارت های مصاحبه شغلی
  • کسب مهارت های رزومه نویسی
  • ادامه فعالیت در شغل فعلی و رسیدن به رضایت شغلی
  • رسیدن به اهداف درست شغلی با شناسایی نقاط قوت، احساسات و علاقه‌های فردی

همانند سایر انواع کوچینگ، یک کوچ شغلی باید آموزش های ویژه ای مثل منتورینگ و مشاوره حرفه ای و ابزارهای روان سنجی (Psychometric tools) دیده باشد تا مراجعان او بتوانند به نتایج فوق العاده ای برسند.

۲کوچینگ زندگی (Life coaching): لایف کوچینگ به افراد کمک می کند تا مسیر و رسالت زندگی خود را بیابند و در راستای اهداف خود گام بردارند.

این نوع کوچینگ که کوچینگ زندگی نیز نامیده می شود عمدتاً بر روی فرد تمرکز دارد و می خواهد افراد را از آنچه هستند، به آن چیزی تبدیل کند که می خواهند باشند. این مدل کوچینگ می تواند برای افرادی که در موارد زیر به کمک نیاز دارند، بسیار مفید باشد:

  • شناسایی اهداف و نحوه دست یابی به آنها
  • خودشناسی و رسیدن به خودباوری و کشف استعدادها و توانایی های خود
  • برقراری روابط تأثیرگذار و انجام تغییرات بزرگ در زندگی
  • رسیدن به تعادل میان زندگی کاری و شخصی
  • دست یابی به وضوح در زندگی (حذف آشفتگی های ذهنی) با کشف مسیر درست

تخصص های لایف کوچ عبارتند از:

  • گوش دادن فعال
  • مسئولیت پذیری
  • حمایت و پشتیبانی
  • ارائه بازخورد سازنده
  • دادن راهنمایی های ارزشمند و بی طرفانه

۳کوچینگ ذهنیت (Mindset coaching): یک کوچ ذهنیت یکی مهم ترین انواع کوچیگ می باشد که به افراد کمک می کند تا ذهنیت خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهند و بر باورهای محدود کننده خود غلبه کنند و به این ترتیب به اهداف خود برسند.

۴کوچینگ مالی (Financial coaching): شما به عنوان یک مربی مالی به مردم کمک می کنید تا وضعیت مالی (استفاده از پول به شیوه درست، سرمایه گذاری بهتر، کسب درآمد بیشتر) خود را بهبود بخشند.

۵کوچینگ روابط (Relationship coaching): مربیگری رابطه یا دوستیابی به معنای کمک به افراد برای ایجاد روابط بهتر است.

این نوع کوچینگ محدود به سطح زندگی عاشقانه و رومانتیک نبوده و همه روابط فردی را که می توان با سایر اشخاص برقرار کرد، در بر می گیرد. مربی رابطه به دو یا چند نفر کمک می کند تا رابطه و تعامل خود را بهبود بخشند.

یک کوچ رابطه می تواند هم در زمینه شخصی و هم در زمینه کاری و همچنین در هر زمینه دیگر مرتبط با رابطه (مثل مشکل داشتن در دوست یابی، جذب دوستان، رابطه با همکاران و…) مفید باشد.

۶کوچینگ کاهش وزن (Weight loss coaching): شما به عنوان یک مربی کاهش وزن به افراد در کاهش وزن شان کمک می کنید. می توانید از متدولوژی خود استفاده کنید یا بر روی افراد خاصی (بالای ۴۰ سال یا زنان) تمرکز کنید.

۷کوچینگ تغذیه (Nutrition coaching): مربی تغذیه به افراد خاصی از جامعه کمک می کنند تا سالم تر غذا بخورند.

۸کوچینگ سخنرانی عمومی (Public speaking coaching): مربی سخنرانی عمومی به افراد کمک می کند تا مهارت های گفتاری خود را ارتقا دهند.

۹کوچینگ بهره وری (Productivity coaching): یک مربی بهره وری، به مردم کمک می کند تا به روش کارآمدتر و مؤثرتر به اهداف خود برسند.

۱۰کوچینگ اعتماد به نفس (Confidence coaching): مربیگری اعتماد به نفس به افراد کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و شهامت داشته باشند.

همانطور که یک مربی تجاری معتبر به افراد کمک می کند تا به سطوح بالاتری از رشد کسب و کار برسند، یک مربی اعتمادبنفس نیز به مراجعان در کسب اعتماد سالم کمک می کند. یک کوچ اعتماد به نفس افرادی را که در موارد زیر گیر کرده اند، با موفقیت راهنمایی می کند:

  • باورهای محدود کننده
  • نداشتن عزت نفس
  • ترس
  • کمرویی

برای بهتر شدن، مراجعان توصیه های قدرتمندی دریافت می کنند که ترکیبی از موارد زیر است:

  • به چالش کشیدن تصورات و ادراکات موجود آنها
  • از بین بردن شک و تردید آنها از طریق بازخورد سازنده و ترکیبی از ابزارهای روانشناسی

۱۱کوچینگ استرس (Stress coaching): شما به عنوان مربی استرس به مشتریان خود کمک می کنید تا بهتر با استرس و اضطراب کنار بیایند و بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنند.

۱۲کوچینگ صمیمیت (Intimacy coaching): این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که به افراد کمک می کند تا در صمیمیت خود با دیگران سنجیده عمل کنند.

مدیریت عواطف (مدیریت صمیمیت عاطفی) در یک رابطه بسیار مهم است. مربیگری صمیمیت که خیلی ها آن را با نام کوچینگ زوجین (Couple Coaching) نیز می شناسند، به بازسازی و بهبود روابط عاطفی کمک می کند و برای افرادی که با موضوعات زیر روبرو هستند، می تواند مفید باشد:

  • احساس راحتی هنگام بودن با یک پارتنر یا شریک صمیمی
  • احساس امنیت هنگام صمیمی بودن
  • غلبه بر آسیب های احساسی مرتبط با صمیمیت

۱۳کوچینگ ارتباطات (Communication coaching): مدیریت ارتباطات یک مهارت پایه ای است. یک مربی ارتباطات به افراد کمک می کند تا ارتباط موثرتری برقرار کنند.

۱۴کوچینگ تاب آوری (Resilience coaching): یک مربی تاب آوری کمک می کند تا افراد بتوانند با موفقیت به چالش های زندگی خود غلبه کنند و در مقابل آنها ناامید و درمانده نباشند.

۱۵کوچینگ مهارت های اجتماعی (Social skills coaching): داشتن مهارت های اجتماعی همانند نحوه ایجاد روابط سالم، چگونگی رفع نیازهای خود، روش کنار آمدن با دیگران و… کلید دستیابی به فرصت های بهتر در زندگی هستند. مربی مهارت های اجتماعی باعث داشتن زندگی بهتر با وجدانی آسوده می شود.

۱۶کوچینگ مدیریت تعارض (Conflict managementcoaching): 

برخی از افراد در هنگام درگیری و اختلاف، بد عمل می کنند. یک مربی مدیریت تعارض به آنها کمک می کند تا این چالش را به نحو احسن حل کنند.

۱۷کوچینگ عزت نفس (Self-esteem coaching): نداشتن عزت نفس می تواند افراد را از رسیدن به پتانسیل واقعی خود باز دارد. مربی عزت نفس به افراد کمک می کند تا تصور خود را از خود ارتقا دهند.

۱۸کوچینگ والدین (Parenting coaching): این نوع مربی به والدین کمک می کند تا فرزندپروری خود را بهبود بخشند.

۱۹کوچینگ ADHD یا ADHD coaching: افرادی که مبتلا به ADHD (افراد دارای اختلال بیش فعالی/کم توجهی) تشخیص داده شده اند، ممکن است با وجود تشخیص، در تنظیم و عملکرد خوب به کمک نیاز داشته باشند. به عنوان مثال والدین دارای کودکان ADHD ممکن است برای کنار آمدن با این بیماری کودکشان به حمایت نیاز داشته باشند. این همان چیزی است که یک مربی ADHD در آن کمک می کند.

۲۰کوچینگ برای والدین مجرد (Coaching for singleparents):

 این نوع مربی به والدین مجرد در مدیریت چالش ها کمک می کند زیرا زندگی به عنوان یک پدر یا مادر مجرد می تواند چالش برانگیز باشد.

۲۱کوچینگ برای زوجین (Coaching for couples): حفظ روابط اثربخش و داشتن تعامل خوب بین زوجین سخت است. یک مربی زوجین به افراد کمک می کند تا روابط خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.

۲۲کوچینگ خانواده (Family coaching): این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که از خانواده ها برای غلبه بر چالش هایی مانند مسائل ارتباطی یا عملکرد بهتر در کنار یکدیگر پشتیبانی می کند.

۲۳کوچینگ تولد (Birth coaching): زنانی که قرار است زایمان کنند به یک مربی (مثل یک کارشناس مامایی) نیاز دارند که به راحتی و با اطمینان خاطر بچه خود را به دنیا بیاورند.

۲۴کوچینگ خواب برای بچه ها (Sleep coaching for babies): 

بسیاری از افراد که بچه نورسیده دارند، با مشکل خواب نوزادشان مواجه هستند. مربی خواب به والدین در بهبود خواب خود و نوزادشان کمک می کند.

۲۵کوچینگ ناباروری (Infertility coaching): مربی ناباروری به زوج هایی که مشکل باروری دارند کمک می کند.

۲۶کوچینگ غم و اندوه (Grief coaching): فردی که غم و اندوه را پشت سر می گذارد قطعاً به حمایت کسی نیاز دارد تا با شکست و دل شکسته خود کنار بیاید؛ مربی غم و اندوه کارش همین است.

۲۷کوچینگ برای زوجین مطلقه (Coaching for divorced couples):

 طلاق یک اتفاق بزرگ در زندگی است. مربی زوجین طلاق گرفته می تواند به مراجعان کمک کند تا از این اتفاق، نقطه عطفی برای خود بسازند و زندگی بهتری داشته باشند.

۲۸کوچینگ بازنشستگی (Retirement coaching): بسیاری از افرادی که بازنشسته می شوند، می خواهند از آخرین دوره زندگی خود حداکثر استفاده را ببرند. کوچ دوران بازنشستگی در این راه به آنها کمک می کند.

۲۹کوچینگ میانسالی (Mid-life coaching): مربی میانسالی به افراد کمک می کند تا با افزایش سن به اهداف خود برسند و به فکر زندگی گذشته شان نباشند.

۳۰کوچینگ جهت زندگی (Life direction coaching): افرادی که احساس می کنند مسیر زندگی خود را گم کرده اند، قطعاً به یک مربی برای هدفمند شدن در زندگی نیاز دارند.

۳۱بیزینس کوچینگ (Business coaching): کوچینگ کسب و کار یکی دیگر از انواع کوچینگ بوده و تمرکز آن روی کمک به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار بزرگ و کوچک است. بیزینس کوچینگ برای رشد و پیشرفت همه کسب و کارها چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی به شدت لازم است.

کار با یک بیزینس کوچ سرمایه گذاری بزرگی است. چرا؟ چون او کسب و کار شما را از جای کنونی که در آن قرار دارید، به جایی که می خواهید برسید، هدایت می کند. کمک گرفتن از یک کوچ کسب و کار روند پیشرفت هر نوع کسب و کاری را تسریع می کند، فرقی هم ندارد کسب و کارها چقدر بزرگ، کوچک یا نوپا باشند.

مزایای بیزینس کوچینگ عبارتند از:

  • بازتاب و بهبود چشم انداز تجاری و تعیین یک مسیر استراتژیک
  • شناسایی و پیاده سازی فرصت های موفقیت آمیز کسب و کارها
  • ارائه درک عمیقی از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود صاحبان کسب و کارها
  • استخدام بهترین و مناسب ترین افراد و تربیت کارمندانی مسئولیت پذیر، پاسخگو و با بهره وری بالا
  • ارتقای مهارت های رهبری صاحبان کسب و کارها
  • شناسایی و حذف باورهای محدود کننده

۳۲کوچینگ بازاریابی (Marketing coaching): یک مربی بازاریابی به مشاغل کمک می کند تا استراتژی و برنامه بازاریابی خود را بهبود بخشند.

۳۳کوچینگ فروش (Sales coaching): مربیگری فروش به مشاغل کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشند و قیف فروش خود را بهینه سازی کنند.

این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که بیشتر بر روی ایجاد یک تیم فروش موفق و مدیریت آن توسط مدیران تمرکز دارد. بهتر است بدانید که این کار با تحلیل مناسب قیف فروش شرکت و تحلیل درست لیدهایی که تبدیل به مشتری نمی شوند، انجام می شود.

کوچ های فروش سعی می کنند تا با موارد زیر، تحولی شگرف در آمار فروش یک تیم ایجاد کنند:

  • افزایش مهارت های ارتباطی اعضای تیم فروش
  • ایجاد انگیزه در اعضای تیم فروش
  • اجرا و پیاده سازی تکنیک ها و ترفندهای کوچینگ در بین آنها

آیا از اطلاعاتی که در مورد انواع برتر کوچینگ به اشتراک گذاشتیم لذت بردید؟ اگر چیزی را از دست دادیم یا دوست دارید درباره حوزه های کوچینگی خاصی اطلاعاتی کسب کنید که ما مطلبی در مورد آن ننوشته ایم، در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

۳۴کوچینگ برای تیم ها (Coaching for teams): کار گروهی برای دستیابی به یک نتیجه و هدف نهایی واقعاً سخت است. به عنوان مربی به تیم ها و اعضای دورن آنها کمک می کنید تا عملکرد بهتری در کنار هم داشته باشند.

۳۵کوچینگ چابک برای تیم ها (Agile coaching for teams): 

روش های کار سریع و چابک به طور فزاینده ای در انواع مختلف سازمان ها رواج دارد. یک مربی تسریع کننده کارها با بهبود نحوه عملکرد شرکت، سادگی را جایگزین پیچیدگی می کند.

۳۶کوچینگ سازمانی (Organizational coaching): سازمان همانند یک سیستم است و سیستم از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مربی سازمانی به ساده سازی سیستم یک کسب و کار کمک می کند.

این نوع کوچینگ راهنمایی و ابزارهایی را در سطح مدیریت سازمان ارائه می دهد. هدف مربیگری سازمانی ایجاد تحول مثبت و سیستمیک در درون سازمان ها است. این نوع کوچینگ اغلب برای کمک به سازمان ها در دستیابی به اهداف استراتژیک، افزایش قابلیت رهبری افراد و ایجاد تغییر در فرهنگ سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مربیان سازمانی به مشاغل کمک می کنند تا تحول مثبت و سیستماتیک را تقویت کنند. در بیزینس کوچینگ، تمرکز روی مدیران (رهبران) درون یک سازمان است اما مربیگری سازمانی به جای تمرکز بر روی یک فرد، بیشتر به کل سیستم یک سازمان توجه و تمرکز دارد. اگر نمی دانید بیزینس کوچینگ چیست مقاله ما را در این باره بخوانید.

۳۷کوچینگ تبلیغات فیس بوک (Facebook ads coaching): 

تبلیغات فیس بوک می تواند یک استراتژی تولید لید (مشتریان راغب و علاقمند به کسب و کار شما) عالی باشد. مربی تبلیغات فیس بوک به مشاغل کمک می کند تا تبلیغات خود را بهینه کنند.

۳۸کوچینگ کپی رایتینگ (Copywriting coaching): مربی تبلیغ نویسی به صاحبان مشاغل در نوشتن متون تبلیغاتی تأثیرگذار برای فروش بیشتر حمایت می کند.

۳۹کوچینگ بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion rate optimization coaching): 

اگر می دانید چگونه نرخ تبدیل را بهینه کنید، می توانید مربی CRO شوید و به مشاغل کمک کنید تا جذب مشتری بیشتری داشته باشند.

۴۰کوچینگ خرده فروشی (Retailer coaching): یک مربی خرده فروشی به فروشگاه های خرده فروشی کمک می کند تا تجارت خود را توسعه دهند.

۴۱کوچینگ تجارت الکترونیک (Ecommerce coaching): اگر شغلی بر پایه تجارت الکترونیک دارید، می توانید به دیگران در انجام این کار کمک کنید.

۴۲کوچینگ ذهنیت پول (Money mindset coaching): مربی طرز فکر پول به کارآفرینان کمک می کند تا با بهبود طرز فکر خود در مورد پول و ارزش خود، درآمد بیشتری کسب کنند.

۴۳کوچینگ پروپوزال نویسی (Grant writing coaching): بسیاری از مشاغل و سازمان ها درخواست جذب سرمایه دارند. شما با ارائه پیش نویس یک پروپوزال، به کسب وکارها کمک می کنید تا به شیوه ای صحیح به دنبال حمایت مالی باشند و بودجه بیشتری دریافت کنند؛ این کار یک نوع از مربیگری است.

۴۴کوچینگ فرهنگی (Cultural coaching): یک تجارت با دفاتر کار در کشورهای مختلف با چالش های فرهنگی روبرو خواهد شد. یک مربی فرهنگی می تواند به این کسب و کار ها کمک کند تا به شکل منسجم به عنوان یک تیم جهانی کار کنند.

۴۵کوچینگ پایداری (Sustainability coaching): تعداد فزاینده ای از مشاغل خواهان بهبود مسیر پایداری خود هستند. یک مربی پایداری به آنها در انجام این کار کمک می کند.

۴۶کوچینگ اینستاگرام (Instagram coaching): آیا می دانید چگونه با اینستاگرام مشتریان بیشتری جذب کنید؟ اگر جواب تان بله است پس می توانید مربی اینستاگرام شوید و به مشاغل کمک کنید تا از آن برای رسیدن به مخاطبان بیشتر استفاده کنند.

۴۷کوچینگ پینترست (Pinterest coaching): به همین ترتیب، اگر بازاریابی در Pinterest را بلد هستید، می توانید به مشاغل کمک کنید تا از Pinterest برای فروش بیشتر استفاده کنند.

۴۸کوچینگ ویدئویی (Video coaching): مربیانی که در حوزه مدیا کوچینگ فعالیت دارند به افراد کمک می کنند تا در ساخت ویدئو اعتماد به نفس بیشتری داشته و به بهترین شکل ممکن محتوای ویدئویی تولید کنند.

۴۹کوچینگ پادکست (Podcasting coaching): یک مربی ساخت محتوای صوتی، به افراد کمک می کند تا به شیوه حرفه ای به تولید پادکست بپردازند.

۵۰کوچینگ لینکدین (LinkedIn coaching): اگر می دانید چگونه از LinkedIn برای فروش بیشتر استفاده کنید، می توانید به مشاغل کمک کنید تا حضور خود را در LinkedIn بهبود بخشند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

۵۱کوچینگ رهبری (Leadership coaching): کمک به دیگران برای ارتقاء مهارت های رهبری وظیفه مربی رهبری است. این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که درباره بالا بردن توانایی ها و مهارت های فرد برای کمک به سازمان و رسیدن به اهداف عملی است.

به گفته دایان ای لوئیس (Diane E. Lewis) نویسنده و ژورنالیست آمریکایی: شرکت ها کوچ ها را استخدام می کنند تا به مدیران خود آموزش دهند که چگونه مهارت های مدیریتی خودشان را تقویت کرده و ارتباط مؤثر برقرار کنند.

کوچینگ رهبری و کوچینگ اجرایی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. در واقع مدیران و راهبران تیم ها بخشی از سطح رهبری هستند. با این حال نقش یک مربی اجرایی عمدتاً به شرح زیر است:

  • پشتیبانی
  • ایجاد انگیزه
  • پایداری عملکرد

رویکرد کوچینگ رهبری کمک به مدیران است تا:

  • با شناسایی نقاط قوت رهبری و زمینه‌های پیشرفت کاری، مهارت های رهبری شان را توسعه دهند.
  • تعارضات و اختلافات فردی بین کارکنان خود را حل کنند. (مدیریت اختلاف)
  • مشکلات رفتاری سطح مدیریت را رفع کنند.

۵۲کوچینگ اجرایی (Executive coaching): مربی اجرایی نیز همانند مربی رهبری ممکن است به طور خاص به مدیران در بهبود نقش خود کمک کند.

مشابه مربیگری کسب و کار، کوچینگ اجرایی نیز بر رشد کسب و کار و مهارت های رهبری تمرکز دارد. این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که ابزارها و استراتژی های فوق العاده ای را برای پیشرفت سریع در اختیار مدیران تجاری و رهبران ارشد یک سازمان قرار می دهد.

با همکاری با مربی اجرایی متخصص و واجد شرایط، می توانید نحوه انجام موارد زیر را بیاموزید:

  • تغییرات سازمانی و تیم خود را بهتر مدیریت کنید.
  • ایده ها و دیدگاه های جدید خلق کنید.
  • عملکرد کسب و کارتان را افزایش دهید.
  • به تعادل بین کار و زندگی تان برسید.

۵۳کوچینگ مدیرعامل (CEO coaching): به عنوان مربی مدیرعامل یک شرکت، به او کمک می کنید تا مهارت های رهبری خود را ارتقا داده و تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

۵۴کوچینگ ورزشی (Sports coaching): مربی ورزشی به یک فرد یا تیم کمک می کند تا به شکلی حرفه ای به اهداف ورزشی خود دست یابند.

۵۵کوچینگ دوندگی (Running coaching): مربی دوندگی به افراد کمک می کند تا مهارت های دویدن خود را بهبود بخشند.

۵۶کوچینگ قدرتی (Strength coaching): مربی قدرتی به مردم کمک می کند تا توان جسمی خود را افزایش دهند.

۵۷کوچینگ خواب (Sleep coaching): کوچ خواب به مردم در بهبود خواب کمک می کند.

۵۸کوچینگ سلامتی (Wellness or Health coaching): مربیگری سلامتی به افراد کمک می کند تا سلامت خود را به طرق مختلف بهبود بخشند، به عنوان مثال با تغذیه بهتر یا داشتن برنامه سلامتی. وقتی وضعیت جسمی و عاطفی فعلی مراجع ارزیابی شود، کوچ در تدوین اهداف مناسب او را کمک می کند و شخص می تواند با رعایت بهترین برنامه، به یک زندگی سالم دست یابد.

۵۹کوچینگ تناسب اندام (Fitness coaching): مربی تناسب اندام به افراد کمک می کند تا رفته رفته به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابند.

۶۰کوچینگ زبان (Language coaching): بسیاری از مردم می خواهند مهارت های زبانی خود را به دلایل حرفه ای یا شخصی ارتقا دهند. مربی زبان به آنها در تسلط به زبانی جدید کمک می کند.

۶۱کوچینگ نویسندگی (Writing coaching): مربی نویسندگی به مردم در نوشتن متون داستانی، علمی و… کمک می کند.

۶۲کوچینگ خوانندگی (Singing coaching): مربی خوانندگی به دیگران کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن تبدیل به یک خواننده شوند و به آرزوی خود دست یابند.

۶۳کوچینگ رقص (Dance coaching): مربی رقص شیوه های مختلف رقص را بلد بوده و به افراد کمک می کند تا مهارت های رقص خود را افزایش دهند.

۶۴کوچینگ عکاسی (Photography coach): شما به عنوان مربی عکاسی به دانش پذیران خود کمک می کنید تا تبدیل به یک عکاس حرفه ای شوند.

۶۵کوچینگ برای خانه تکانی (Coaching for home decluttering): 

آیا در خانه تکانی و مرتب کردن جایی با حذف چیزهایی که به آن نیاز نیست، متخصص هستید؟ با کمک به افرادی که می خواهند خانه خود را تر و تمیز کنند می توانید باعث کاهش دردسر و تسریع در خانه تکانی شوید.

۶۶کوچینگ طراحی داخلی (Interior design coaching): شما به عنوان یک مربی طراحی داخلی به افراد کمک می کنید تا خانه های خود را بهتر تزئین کنند.

۶۷کوچینگ معماری (Architectural coaching): اگر معمار هستید، می توانید به مردم در ساختن خانه رویایی شان مشاوره دهید و تا زمان به عمل نشستن آن، کنارشان باشید.

۶۸کوچینگ برای خریداران خانه (Coaching for house buyers): خرید خانه یک تصمیم بزرگ برای زندگی است. شما به عنوان یک مربی به مردم کمک می کنید تا تصمیم درست را بگیرند.

۶۹کوچینگ مهارت های شغلی (Job skills coaching): بسیاری از مردم می خواهند مهارت های جدیدی را برای بهبود شغل خود یا تغییر شغل یاد بگیرند. اگر مهارت کاربردی دارید که می توانید آموزش دهید (مانند ادیت ویدئو، ساخت کلیپ، طراحی گرافیکی یا…) می توانید به مردم کمک کنید تا سریعتر به اهداف خود برسند.

۷۰کوچینگ فریلنس (Freelance coaching): اگر یک فیلنسر (آزاد کار) هستید، می توانید به دیگران در انجام هر چه بهتر این کار کمک کنید.

۷۱کوچینگ مذاکره حقوق (Salary negotiation coaching): مربی مذاکرات حقوق و دستمزد، متخصصی است که به دیگران برای گرفتن حقوق و دستمزد بیشتر کمک می کند.

۷۲کوچینگ مهارت های فنی (Technical skills coaching): بسیاری از کارکنان به دنبال بهبود مهارت های فنی خود هستند؛ می توانید در انجام این کار به آنها کمک کنید.

۷۳کوچ برند شخصی (Personal brand coach): داشتن نام تجاری شخصی کلیدی برای فرصت های شغلی بهتر است. شما می توانید به مردم در پرسنال برندینگ قوی کمک کنید.

۷۴کوچینگ معنوی (Spiritual coaching): مربی معنوی به افراد کمک می کند تا زندگی معنوی خود را بهبود بخشند.

۷۵کوچینگ شفادهنده (Healing coaching): یک شفادهنده می تواند از افرادی که به دنبال راهنمایی معنوی هستند حمایت کند.

۷۶کوچینگ مذهبی (Religious coaching): شما به عنوان یک مربی مذهبی به افراد کمک می کنید تا ایمان خود را قوی تر کنند.

۷۷کوچینگ برای دانش آموزان (Coaching for students): دانش آموزان می خواهند نمرات بهتری بگیرند و وارد مدارس عالی شوند، آنها نیاز به یک مربی با تجربه در مسیر خود دارند.

۷۸کوچینگ پذیرش دانشگاه (College admission coaching): یک مربی پذیرش کالج به دانش آموزان دبیرستانی کمک می کند تا وارد دانشگاه رویایی خود شوند.

۷۹کوچینگ توسعه فردی (Personal development coaching): همانند مربیگری زندگی، کوچ رشد فردی به افراد کمک می کند تا توسعه شخصی پیدا کنند.

این شاخه از مربیگری یک شکلی از لایف کوچینگ است که تمرکز شدیدی بر رشد شخصی دارد. یک کوچ رشد فردی برای راهنمایی مراجعان درباره موارد زیر وجود دارد:

  • غلبه بر موانع خاص
  • دستیابی به اهداف خاص
  • شناسایی راهکارهایی برای شادی، عشق و ثروت بیشتر
  • پی بردن به توانایی ها و نقاط قوت ذاتی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • داشتن یک تفکر و نگرش مثبت
  • رسیدن به سطح بعدی رشد شخصی

برخلاف سایر انواع کوچینگ که بسیار محدودتر شده اند، یک مربی توسعه شخصی می تواند در تعیین و دستیابی به اهداف زیر نیز یاری دهنده باشد:

  • کسب و کار
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • زندگی شخصی
  • سلامتی
  • روابط

۸۰کوچینگ شادی (Happiness coaching): مربی شادی به مردم کمک می کند تا زندگی شادتری داشته باشند. همه ما آرزو داریم که در مورد چگونگی ایجاد زندگی رویایی مان آگاهی و دانش کسب کنیم. یک کوچ شادی به افراد کمک می کند تا دیدگاه بهتر و عمیق تری در مورد زندگی خود داشته باشند. او استراتژی های مبتنی بر شواهد و مستندات ارائه می دهد و به مراجع کمک می کند تا احساس رضایت خود را پیدا کند. به زبان ساده تر اگر مراجع قبلاً از خود احساس رضایت داشته ولی هم اکنون از زندگی اش ناراضی است، دوباره به آن رضایت دست می یابد.

۸۱کوچینگ EFT یا Emotional Freedom Technique coaching: تکنیک آزادی احساسی (EFT) یک درمان برای ناراحتی های احساسی است. به عنوان یک مربیEFT ، شما مردم را در این فرآیند راهنمایی می کنید.

۸۲کوچینگ کشف خود (Self-discovery coaching): شما به عنوان یک مربی خودشناسی به مردم کمک می کنید تا خودشان را کشف کنند.

۸۳کوچینگ هدف (Purpose coaching): مربی هدف به مردم کمک می کند تا ماموریت یا هدف زندگی خود را پیدا کنند.

۸۴کوچینگ دوستی (Friendship coaching): بسیاری از مردم احساس تنهایی می کنند و می خواهند روابط خود را بهبود بخشند. به عنوان مربی دوستی می توانید به آنها در ایجاد دوستی های قوی و پایدار کمک کنید.

۸۵کوچینگ سفر (Travel coaching): یک کوچ سفر به مردم کمک می کند تا سفرهای خود را با کیفیت بهتری برنامه ریزی کرده و با صرف کمترین هزینه به پایان برسانند.

۸۶کوچینگ آموزش حیوانات خانگی (Pet training coaching): این نوع کوچینگ به صاحبان حیوانات خانگی کمک می کند تا حیوانات خود را بهتر تربیت کنند.

۸۷کوچینگ سبک شخصی (Personal style coaching): مربی سبک شخصی به افراد کمک می کند تا سبکی مختص به خود برای زندگی شان برگزیده و رفته رفته آن را بهبود بخشند.

۸۸کوچینگ عملکرد (Performance coaching): مردم می خواهند عملکرد خود را افزایش دهند (کار، تناسب اندام یا چیزهای دیگر) اما نمی دانند چگونه! شما به آنها در رسیدن به این هدف کمک می کنید.

در بین انواع مختلف کوچینگ، مربیگری عملکرد برای مدیران اجرایی و کارکنان یک شرکت بسیار ضروری و حیاتی است. مربی عملکرد می تواند در موارد زیر کمک کند:

  • افزایش اثربخشی و بهره وری کارکنان و مدیران
  • پیشرفت و توسعه شخصی بر اساس اهداف کاربردی و قابل اجرا
  • غلبه بر موانع ذهنی و به حداکثر رساندن قدرت افراد

مربیگری عملکرد از طریق ترکیبی از موارد زیر عمل می کند:

  • مدل های نظری تجاری
  • مدل های روانشناسی ورزشی
  • نظریه روانشناسی عمومی

۸۹کوچینگ عملکرد بالا (High-Performance Coaching): این نوع کوچینگ برای رهبران، کارکنان، ورزشکاران و هر گروه یا افراد مناسب است چون به آنها کمک می کند تا در هر جنبه دلخواهشان به عملکرد بالایی دست یابند. مربیگری با عملکرد بالا در مورد کمک به افراد برای رسیدن به بهترین حالت است.

به طور کلی کوچینگ عملکرد بالا شامل به چالش کشیدن افراد و همچنین حمایت از آنها می شود، به طوری که آنها می توانند مهارت های خود را تقویت کرده و عملکرد خود را به صورت متعادل بهبود بخشند.

یک مربی حرفه ای کسی است که:

  • تخصص او در بهبود عملکرد افراد است یعنی می تواند به افراد کمک کند تا توانایی خود را برای انجام کاری افزایش دهند.
  • کمک کردن برای دستیابی به بهترین چیزی که افراد می توانند در اختیار خودشان قرار دهند.
  • یک ارتباط دهنده، محرک و معتمد باشد.
  • افراد را به چالش کشیده و همزمان از آنها پشتیبانی کند.

۹۰کوچینگ انرژی (Energy coaching): مربی انرژی به مردم کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشند و عملکرد خود را بهبود بخشند.

۹۱کوچینگ هدف گذاری (Goal-setting coaching): آیا در تعیین اهداف حرفه ای هستید؟ شما به عنوان یک مربی تعیین کننده هدف به مردم کمک می کنید تا همین کار را انجام دهند.

۹۲کوچینگ تمرکز (Focus coaching): آیا می خواهید به افراد در بهبود تمرکزشان کمک کنید؟ مربی تمرکز شوید.

۹۳کوچینگ خلاقیت (Creativity coaching): مربی خلاقیت به افراد کمک می کند تا خلاقیت خود را ارتقا دهند.

۹۴کوچینگ افراد برای خواندن سریعتر (Coaching people to read faster): تندخوانی یک مزیت بزرگ است. اگر می توانید نوشته ای را سریع بخوانید، به مردم در انجام همین کار کمک کنید.

۹۵کوچینگ عادت ها (Habits coaching): مربی عادت ها به افراد کمک می کند تا عادت های بهتر و قوی تری را شکل دهند.

۹۶کوچینگ موفقیت (Success coaching): مربیگری موفقیت یک راه عالی برای کمک به افراد برای رسیدن به اهدافشان است.

این کوچینگ یک فرآیند تعاملی بوده و هدف اصلی آن این است که به افراد کمک کند تا از جایگاهی که هم اکنون هستند به جایگاهی برسند که می خواهند. کوچ موفقیت این کار را با پیگیری سریعتر و بهترِ آرزوهای حرفه ای یا شخصی افراد انجام می دهد. آن افرادی که نیاز به این شاخه از مربیگری که یکی از انواع کوچینگ است دارند:

  • معتقدند از توانایی های خودشان به درستی استفاده نکرده اند.
  • در جستجوی شادی و موفقیت های فردی می باشند.

اولویت های اصلی این نوع کوچینگ عبارتند از:

  • مشخص کردن مسائل و موضوعات مهم افراد
  • مهارت های عالی مدیریت زمان
  • تعیین و دستیابی به اهداف مناسب

۹۷کوچینگ مدیریت زمان (Time management coaching): بسیاری از افراد با مدیریت زمان دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مربی مدیریت زمان، به آنها کمک می کنید مهارت های مدیریت زمان خود را بهبود بخشیده و کارهای بیشتری انجام دهند.

۹۸کوچینگ حافظه (Memory coaching): مربی حافظه به افراد کمک می کند تا چیزها را سریعتر و بهتر به خاطر بسپارند.

۹۹کوچینگ پاسخگویی (Accountability coaching): یک مربی پاسخگو مراجعان خود را پاسخگو می داند تا زمانی که آنها به خواسته خود برسند.

۱۰۰کوچینگ انضباط (Discipline coaching): انضباط فردی برای افزایش عملکرد لازم است. به عنوان مربی انضباط فردی، به مراجعان خود کمک می کنید تا نظم و انضباط خود را بهبود بخشند.

۱۰۱کوچینگ عشق به خود (Self-Love Coaching): مربیگری عشق به خود می تواند بدون توجه به سن و موقعیت شغلی برای هر کسی مفید باشد. هدف این است که بیاموزید که چگونه خودخواهی سالم را برای خوب بودن تمرین کنید.

این نوع کوچ ها باعث می شوند که مراجعان:

  • باورهای محدود کننده خودشان را شناسایی کرده و بر آنها غلبه کنند.
  • باورهای تأییدی مثبت ایجاد کنند.
  • پتانسیل واقعی خودشان را کشف کنند.
  • به یک شیوه معنی دار، اهداف جدید و قابل دستیابی برای بهبود زندگی خود تعیین می کنند.

۱۰۲کوچینگ گذر از زندگی (Life transition coaching): تغییرات و چالش های متفاوتی در زندگی وجود دارد که ما ناگزیر به عبور از آنها هستیم. کوچ های گذر از زندگی به مراجعان خود کمک می کنند تا فرآیند انتقال و گذر خود را با حداقل ترین موانع و کمترین نگرانی و درد ممکن سپری کنند.

این نوع کوچینگ می تواند برای افرادی که با موارد زیر سروکار دارند، معجزه کند:

  • جدایی دردناک
  • ترک تحصیل
  • مهاجرت به شهر یا کشور دیگر
  • سایر نقاط عطف مربوط به گذار از مرحله ای از زندگی به مرحله دیگر

پشتیبانی و استراتژی های ارزشمندی که در هر دو سطح آگاه و ناخودآگاه کار می کنند، در این نوع مربیگری اعمال می شود. غالباً متخصصان معتبر این مدل از کوچینگ، از ابزارهای برنامه نویسی عصبی-زبانی و هیپنوتیزم درمانی برای پیشبرد کار استفاده می کنند.

۱۰۳کوچینگ گذر از شغل (Career-Transition Coaching): این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که از ابزارها و رویکردهای مشابه مربیگری گذر از زندگی استفاده می کند، اما تمرکز آن بر روی تغییرات شغلی است. این نوع مربیگری برای کمک به افراد در تصمیم گیری آگاهانه هنگام تغییر شغلی طراحی شده است. کوچ گذر از شغل بر اساس مسیر شغلی جدید که مراجع انتخاب کرده، منابع و اطلاعات موردنیاز را در اختیارش قرار می دهد تا پیشرفت کند.

۱۰۴کوچینگ سلامت روان (Mental Health Coaching): این کوچینگ توسط کوچ هایی انجام می شود که اسرار موانع و مسائل مربوط به سلامت روان را می دانند. کوچ های فعال در این حوزه عمل گرا بوده و بر زندگی کنونی مراجع با توجه به اهداف آینده تأکید می کنند.

مربیگری سلامت روان نباید با مشاوره سلامت روان اشتباه گرفته شود زیرا به سلامت روان از منظر یک مشکل روانی نگاه نمی کند. کوچ سلامت روان با ارائه خدماتی که در ادامه اشاره می کنیم، کار خودش را انجام می دهد:

  • حمایت رفتاری و شناختی
  • تمرکز بر نقاط قوت شخص
  • نگاه نکردن به سلامت روان از منظر مشکل روانی

۱۰۵کوچینگ تحول (Transformation Coaching): در بین انواع کوچینگ که ما تاکنون ذکر کرده ایم، مربیگری تغییر و تحول بیشترین ارتباط را با کوچینگ زندگی دارد. اما تفاوت عمده آنها چیست؟ مربی تحول ترجیح می دهد روی کمک به مردم از بُعد تغییر نگرش شان تمرکز کند ولی یک کوچ زندگی بر راهنمایی مراجعان از بُعد نحوه بهبود خود با تغییر نحوه عملکردشان تمرکز دارد.

۱۰۶کوچینگ سوماتیک (Somatic Coaching): Somatics از کلمه یونانی soma گرفته شده و اشاره به جسم در تمامیت مطلق خود دارد. برخی آن را یادگیری تجسم یافته (embodied learning) می نامند زیرا توجه و تمرکز از سر به بدن منتقل می شود. این رویکرد منحصر به فرد، همزیستی تمام جنبه های هوش ما از جمله ذهن، جسم و روح را فراهم می کند.

فواید:

  • دسترسی به هوش چندگانه ای که در بدن فرد وجود دارد (معروف به حکمت جسم)
  • تمرکز بر استعدادها در اقدامی هدفمند
  • ایجاد انعطاف پذیری و تاب آوری

۱۰۷کوچینگ شهودی (Intuitive Coaching): کوچینگ شهودی یا مبتنی بر درک، به ذهن ناخودآگاه می پردازد و بر توسعه و کار کردن بر روی موارد زیر توجه و تمرکز دارد:

  • بینش و بصیرت
  • ندای درون
  • انرژی

اهداف اصلی:

  • درک موانع و محدودیت ها
  • ریشه کن کردن محدودیت های از پیش تصور شده
  • ایجاد عادات جدید
  • تعیین اهداف بهتر

۱۰۸کوچینگ رفتاری (Behavioral Coaching): این نوع کوچینگ شامل انواع فرآیندها، روش ها و مدل های اثبات شده است که برخی از آنها شبیه به مواردی است که در مربیگری مهارت ها و مربیگری شغلی به کار می رود. مدیران شرکت، اعضای تیم و افراد به طور یکسان می توانند از یک تغییر پایدار و قابل اندازه گیری در رفتار بهره مند شوند. در کل هدف اصلی کوچینگ رفتاری، تغییر رفتاری پایدار است.

۱۰۹کوچینگ شخصیت (Personality Coaching): هدف اصلی این نوع کوچینگ این است که به مشتری کمک کند تا موارد زیر را کشف کرده و رفع سازد:

  • ویژگی های عمیقاً ثابت، ریشه دار، متمایز و سازگار با شخصیت او
  • افکار، احساسات و الگوهای رفتاری که بر زندگی حرفه ای یا شخصی فرد تأثیر منفی می گذارند.

رویکردی که کوچ های شخصیت استفاده می کنند عبارتند از:

  • مشاهده ای
  • با بصیرت
  • بر اساس اعتماد متقابل و ایجاد رابطه سالم با مراجع

۱۱۰کوچینگ الهام بخش (Inspirational Coaching): گاهی در زندگی با مشکلات و مسائلی روبرو می شویم که ما را مجبور به اتخاذ نگرش منفی می کند. یک مربی الهام بخش کسی است که به شما کمک کند تا در حین کار بر روی اهداف خود، مثبت فکر کنید. یک مربی الهام بخش با تشویق برای ادامه راه به شما کمک می کند تا موانع و مشکلات زندگی را پشت سر بگذارید و به اهداف خود دست یابید.

۱۱۱کوچینگ استراتژی (Strategy Coaching): در بین انواع مختلف کوچینگ، کوچ های استراتژی برخی از رویکردهای فعال و کنشگرایانه را به کار می گیرند. هدف اصلی این است که قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی، افراد یاد بگیرند که کی به یک تغییر سریع نیاز دارند. معمولاً این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است در سطح سازمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ با این حال در سطح فردی نیز کاربرد دارد.

۱۱۲کوچینگ گروهی (Group Coaching): به جای استفاده از رویکرد یک به یک، مربیگری گروهی همه ابزارها و راهنمای موفقیت را در اختیار یک گروه کوچک قرار می دهد. این نوع کوچینگ بر موارد زیر تمرکز دارد:

  • تعیین هدف
  • مسئولیت پذیری
  • برنامه ریزی برای تنظیم و تدوین اقدامات
  • آگاهی دهی درباره موضوعات خاص که نیازمند توجه فوری است

۱۱۳کوچینگ تیم (Team Coaching): این نوع مربیگری هم شامل رهبر یا مدیران یک سازمان و هم اعضای کل تیم آنها می شود. مزایای عمده مربیگری تیمی عبارتند از:

  • تعیین ماموریت و چشم انداز یک تیم
  • افزایش اثربخشی تیم و تعامل مناسب
  • رسیدن به اهداف تیمی

۱۱۴کوچینگ توانمندسازی (Empowerment Coaching): اگرچه این مدل کوچینگ معمولاً برای افراد کاربردی است نه سازمان ها، ولی بسیاری از تیم ها نیز از مربیگری توانمندسازی بهره می گیرند. استفاده از این نوع کوچینگ باعث می شود:

  • اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
  • به نیروی درونی خود دسترسی پیدا کنید.
  • تغییر کنید.
  • با اتخاذ تصمیماتی که با قدرت و اراده شخصی گرفته شده است، زندگی رضایت بخشی داشته باشید.

۱۱۵کوچینگ اجتماعی (Social Coaching): مربیگری اجتماعی برای بزرگسالان، کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. این شاخه از مربیگری یکی از انواع کوچینگ است که کمک می کند تا افراد بتوانند:

  • حلقه اجتماعی خود را گسترش دهند.
  • بر اضطراب خود غلبه کنند.
  • نتورکینگ شان بهبود یابد.
  • موانعی را که به موفقیت اجتماعی شان آسیب می رساند، کشف کنند.

۱۱۶کوچینگ مهاجرت (Relocation coaching): اگر تا به حال به شهر یا کشور جدیدی نقل مکان کرده باشید، می دانید که چالش های متعددی در آن وجود دارد، همانند: یافتن محل سکونت، یافتن حلقه های اجتماعی جدید، موانع زبانی و غیره. مربی جابجایی به افراد کمک می کند تا سریعتر مستقل و مستقر شوند.

۱۱۷کوچینگ انگیزشی (motivational coaching): عمدتاً با تکرار تأییدهای متعدد به شما کمک می کند تا در حالت روانی مثبت باقی بمانید. اما این کاری نیست که یک مربی الهام بخش انجام می دهد. یک کوچ الهام بخش خوب به شما توصیه های بی طرفانه در مورد چگونگی بهبود وضعیت فعلی می دهد. آنها به فرد کمک می کنند تا:

  • توانایی ها و استعدادهای خودشان را از منظری جدید ببینند.
  • جهت بهره گرفتن از الهام، دانش و تخصص کسب کنند.

۱۱۸کوچینگ مهارت ها (Skills coaching): اگر اراده داشته باشیم، می توانیم مهارت را بیاموزیم و این دقیقاً همان کاری است که مربیگری مهارت انجام می دهد! کوچینگ مهارت بیشتر جنبه فردی داشته و معمولاً روی دستیابی به اهدافی متمرکز است که مرتبط با نیازهای یک سازمان می باشند. کارمندان بیشترین کانون توجه این کوچینگ بوده و سعی می کند به او مهارت های اصلی ای را یاد بدهد که برای انجام کار خود به آنها نیاز دارد.

مربیان مهارت از مشتریان خود در موارد زیر حمایت می کنند:

  • شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها
  • غلبه بر موانع و محدودیت های احتمالی
  • تسلط موفق بر یک مهارت جدید

این کار با توانایی گوش دادن فعال مربیان + بازخورد عالی به دست می آید. هدف این است که مشتری متوجه شود که او قدرت نامحدودی برای ادامه رشد و تکامل دارد!

سایت رسمی دکتر فرشید قنبرپور

مبتکر طرح تضمینی کوچینگ فردی در ایران (HVP)

همکار تحقیقاتی دکتر جو دیسپنزا در قانون جذب علمی و عملی

آریال اولین و تنها موسسه تضمین موفقیت در ایران

دوره آموزشی
9
مهارت دکتر فرشید قنبرپور
19
دانشجویان
99
تضمین دوره ها
19

فایل صوتی چرا آریال ؟

ما کی هستیم و ماموریت ما چیست ؟

این سایت حرفه ای ترین سایت موفقیت در زمینه تضمین موفقیت شما است که سالهاست با تکنیک فوق حرفه ای HVP دانشجویان بسیاری ، توانسته اند اهداف ، آرزوها و رویاهایشان را در کمترین زمان ممکن محقق سازند.

اگر شما الان در این سایت هستید ، بدانید که این یک اتفاق نیست
بلکه نشانه ایست از طرف خالق جهان هستی و کائنات ، که شما را برای تحقق رویاهایتان به این سایت سوق داده است .
بنابراین حضور خود را در این سایت به فال نیک گرفته و از کائنات و از پروردگار خود برای این هدایت ، سپاسگزار باشید.

مطمئن باشید و ایمان داشته باشید ، خدایی که شما را تا اینجا هدایت و راهنمایی نموده است ، بقیه مسیر را نیز در کنار شما باقی خواهد ماند .بی دلیل که شما در این موقعیت و در این شرایط زندگیتان به بزرگترین سایت تضمینی موفقیت ایران یعنی موسسه آموزشی – تحقیقاتی آریال رهنمون شده اید .


همین الان از ته قلب خداوند را سپاسگزار باشید که در تک تک ثانیه ها عمرتان ، شما را تنها نمی گذارد.


ما در موسسه آموزشی – تحقیقاتی آریال پس از 21 سال تجربه و سابقه درخشان در ایران ، امروز در جایگاهی قرار داریم که ، با افتخار می توانیم ادعا کنیم که بسیاری از انسان های موفقی که امروزه در کشور به عنوان چهره های موفق کشور در همه حوزه های : ورزشی ، تحصیلی و دانشگاهی ، کسب و کار و بیزینس ، زندگی اجتماعی ، عشق و عاشقی ، موفقیت های فردی در فضای مجازی و …..
همه و همه از دانشجویان موسسه آموزشی – تحقیقاتی آریال بوده اند .

افتخار ما همراهی شما دوست عزیز از لحظه شروع و حرکت خود برای اهدافتان ، تا لحظه تحقق رویاهایتان ، در کنار شما بودن است .

تعهدی که کمتر در کشور ، یا حداقل در میان موسسات آموزشی به چشم می خورد . و این همان نقطه قدرت و قله افتخارات ما در موسسه آریال است که تا لحظه تحقق رویاهای شما ، شما را تنها نخواهیم گذاشت .

هرگونه خرید یا تهیه هرگونه محصول آموزشی از موسسه آریال ، شروع یک تعهد افتخارآمیز از سوی ما ، و درخشش ستاره ای در آسمان شبکه دوستان موفق در همه این سالها می باشد.

امروز شما دوست عزیز ، حضورتان را شاید بشکل اتفاقی در این سایت و موسسه یافته اید ، اما مطمئن باشید که از اینجا به بعد دیگر این تصمیم شما است که می تواند ضامن موفقیتتان در مسیر تحقق رویاهایتان باشد.

پس بیایید ، شما نیز همانند بسیاری از دوستان موفقی که شروع کارشان از یک شب یا در یک لحظه ای ، بطور اتفاقی با زدن لینک سایت آریال ، استارت زده شد ، ولی هم اکنون بخشی از شبکه قدرتمند آریالی های عزیز ایران زمین محسوب می شوند و عده زیادی از آنها نیز جزء همکاران ما در حوزه های مختلف می باشند ، شما نیز بیایید و حضورتان را در سایت آریال قدرتمندانه ،و با گرفتن یک تصمیم ادامه دهید

شاید بپرسید چگونه ؟؟
پیشنهاد برتر ما به شما دوست عزیز حضور در دوره کوچینگ تضمینی موفقیت است .

برای اطلاع بیشتر از این دوره شما را به صفحه ویژه این دوره دعوت می نماییم.

موفقیت تضمینی با کوچینگ فردی و قانون جذب 5 بعدی

برای آگاهی از حرفه کوچینگ می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید

جدیدترین دوره‌ های آموزشی قانون جذب و موفقیت

رشد شما با یادگیری آغاز می‌شود…

جدیدترین مقالات سایت

قوانین جادویی جهان هستی

روش های کسب ثروت بغیرالحساب خداوند با قانون جذب 5 بُعدی

همین الان رایگان دانلود کنید

کسب ثروت بغیرالحساب

نتایج دانشجویان موفق دوره کوچینگ فردی دکتر فرشید قنبرپور

آشنایی بیشتر با موسسه آموزشی تحقیقاتی آریال

  • عزیزانی که فعلاً هنوز اقدام‌ها، تصمیمات بزرگ و کلیدی خود را در زندگی نگرفته‌اند !
  • عزیزانی که در بهترین و طلایی‌ ترین سال‌های عمر خود به سر می‌برند.
  • عزیزانی که هنوز فرصت‌هایی طلایی برای موفقیت‌ های بزرگ خود در زندگی را دارند.
  • عزیزانی که می‌توانند به راحتی با فراگیری بهترین آموزه‌ های از موفقیت و راز موفقیت و قانون جذب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بزرگترین موفقیت های زندگیشان کسب نمایند.
  • موسسه آریال با استفاده از کادری مجرب و کارآزموده با 21 سال سابقه با مدیریت دکتر فرشید قنبرپور ، کسی که در عمل ثابت کرده است با وجود همه محدودیت‌ های ظاهری که آدم‌ها معمولا آنها را برای پیشرفت نکردنشان بهانه می‌کنند میشود به موفقیت هایی بزرگ دست پیدا کرد.

برخی از خدمات سایت آریال برای شما

  • آموزش های جدید در حوزه موفقیت، قوانین کائنات و قانون جذب و همه مهارت های فردی
  • آموزش قانون جذب به روش های عملی و تضمینی برای اولین بار در ایران
  • آموزش اعتماد به نفس، آموزش های رایگان دیگر
  • کلیپ های انگیزشی، فایل های صوتی انگیزشی و سبک زندگی
  • بهترین محصولات تضمینی در حوزه موفقیت و مهارت های فردی از جمله قانون جذب علمی و عملی با آخرین روش های روز دنیا
  • کوچینگ فردی موفقیت ، کوچینگ سازمانی ( به روش تضمینی )

شرکت ها و موسساتی که تاکنون با موسسه آریال همکاری داشته اند