جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • نقشه راه
    • فاز صفر
      • رسالت شخصی
      • ارزش های فردی
      • رسالت فردی و هدف گذاری
      • هدفگذاری حرفه ای (رایگان )
      • مدل ذهنی
    • مسیر نرم افزاری(درونی)
      • عزت نفس
      • هدفگذاری
      • ویدئو معرفی دوره کوچینگ
    • مسیر سخت افزاری(بیرونی)
  • پکیج های آموزشیداغ
    • دوره اعتماد به نفس
    • دوره فن بیان و سخرانی (پیشرفته)
    • دوره تقویت اراده
    • دوره اصول و فنون مذاکره (مقدماتی)
    • دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره پیشرفته
    • دوره : قانون جذب
    • دوره فشرده قانون جذب
    • دوره مهندسی باورهای موفقیت
    • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
    • می خواهم بشکل کوچینگ کسب و کارم را راه اندازی نمایم
    • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
    • دوره جامع امپراطوران ثروت ساز
    • دوره مهندسی اهداف و رویاها
    • دوره معجزه شکرگزاری
    • همه محصولات
    • دوره فن بیان و سخرانی (مقدماتی)
    • دوره رسالت فردی و هدف گذاری
  • بیزینس
    • طرح توجیهیجدید
    • بیزینس پلان
    • نکته های بیزینسی
    • ایده پردازی
    • ایده پرداز کیست ؟
    • بوم کسب و کار
  • آموزش های رایگان
    • دوره رایگان شکرگزاری
    • فایل های صوتی رایگان
    • کلیپ های انگیزشی
    • فایل های pdf
    • معجزه آموزش
    • سایر دوره های آموزشی…
  • روانشناسی
    • روانشناسی مثبت گرا
      • آشنایی با ذهن
      • انگیزه :
        • انگیزه چه چیز نیست؟
          • انگیزه چه چیز هست؟
        • انواع انگیزه
        • راهکارهای برای افزایش انگیزه
    • قانون جذب الماسی
      • قانون جذب الماسی – کلام
      • قانون جذب الماسی – افکار
      • قانون جذب الماسی – رفتار(اقدام)
      • قانون جذب الماسی – باور
      • قانون جذب الماسی – احساس
    • جملات تاکیدی
      • آشنایی با جملات تاکیدی
      • روش ایجاد جملات تاکیدی
      • نمونه جملات تاکیدی
      • جملات معنوی
    • برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه
  • کوچینگ
    • مینی کوچینگ تخصصی
    • کوچینگ
      • انواع کوچینگ
      • لیست کامل موضوعات کوچینگ
      • آموزش های صوتی
        • آموزش صوتی-راهنمایی برای ماندن در عرصه کوچینگ
        • آموزش – صوتی – پتانسیل‌هایت را شکوفا کن
        • آموزش صوتی -رهبر کسب و کار در نقش یک کوچ
        • آموزش صوتی-رهبری به سبک الکس فرگوسن
        • آموزش صوتی-عادات کوچینگی
        • آموزش صوتی- کوچ تریلیون دلاری
        • آموزش صوتی- کارمندان فروش را کوچ کنید تا به قهرمانان عرصه فروش تبدیل شوند!
        • پادکست صوتی
  • دسته بندی دوره هاجدید
    • دوره های موفقیت

      ذهن

      5 دوره

      دوره های موفقیت

      20 دوره

      دوره رایگان

      14 دوره

      قانون جذب

      14 دوره

      بیزینس

      9 محصول

      موضوعات نرم افزاری(درونی)

      5 دوره

      موضوعات سخت افزاری (بیرونی)

      1 دوره

    موسسه آموزشی آریال

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    جشنواره به پایان رسید
    منتظر باشید

    جشنواره تخفیف جشن نیمه شعبان امسال

    جهت حضور در این فرصت استثنایی با شماره 09912511586 تماس حاصل فرمایید

    موسسه آموزشی آریال

    ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

    • دفتر پشتیبانی موسسه: 09912511586
    • نتایج دوره ها
    • تعهدات
    • سوالات متداول
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • گالری
    موسسه آموزشی آریال
    • صفحه اصلی
    • نقشه راه
      • فاز صفر
        • رسالت شخصی
        • ارزش های فردی
        • رسالت فردی و هدف گذاری
        • هدفگذاری حرفه ای (رایگان )
        • مدل ذهنی
      • مسیر نرم افزاری(درونی)
        • عزت نفس
        • هدفگذاری
        • ویدئو معرفی دوره کوچینگ
      • مسیر سخت افزاری(بیرونی)
    • پکیج های آموزشیداغ
      • دوره اعتماد به نفس
      • دوره فن بیان و سخرانی (پیشرفته)
      • دوره تقویت اراده
      • دوره اصول و فنون مذاکره (مقدماتی)
      • دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره پیشرفته
      • دوره : قانون جذب
      • دوره فشرده قانون جذب
      • دوره مهندسی باورهای موفقیت
      • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
      • می خواهم بشکل کوچینگ کسب و کارم را راه اندازی نمایم
      • دوره : راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه
      • دوره جامع امپراطوران ثروت ساز
      • دوره مهندسی اهداف و رویاها
      • دوره معجزه شکرگزاری
      • همه محصولات
      • دوره فن بیان و سخرانی (مقدماتی)
      • دوره رسالت فردی و هدف گذاری
    • بیزینس
      • طرح توجیهیجدید
      • بیزینس پلان
      • نکته های بیزینسی
      • ایده پردازی
      • ایده پرداز کیست ؟
      • بوم کسب و کار
    • آموزش های رایگان
      • دوره رایگان شکرگزاری
      • فایل های صوتی رایگان
      • کلیپ های انگیزشی
      • فایل های pdf
      • معجزه آموزش
      • سایر دوره های آموزشی…
    • روانشناسی
      • روانشناسی مثبت گرا
        • آشنایی با ذهن
        • انگیزه :
          • انگیزه چه چیز نیست؟
            • انگیزه چه چیز هست؟
          • انواع انگیزه
          • راهکارهای برای افزایش انگیزه
      • قانون جذب الماسی
        • قانون جذب الماسی – کلام
        • قانون جذب الماسی – افکار
        • قانون جذب الماسی – رفتار(اقدام)
        • قانون جذب الماسی – باور
        • قانون جذب الماسی – احساس
      • جملات تاکیدی
        • آشنایی با جملات تاکیدی
        • روش ایجاد جملات تاکیدی
        • نمونه جملات تاکیدی
        • جملات معنوی
      • برنامه ریزی ضمیرناخودآگاه
    • کوچینگ
      • مینی کوچینگ تخصصی
      • کوچینگ
        • انواع کوچینگ
        • لیست کامل موضوعات کوچینگ
        • آموزش های صوتی
          • آموزش صوتی-راهنمایی برای ماندن در عرصه کوچینگ
          • آموزش – صوتی – پتانسیل‌هایت را شکوفا کن
          • آموزش صوتی -رهبر کسب و کار در نقش یک کوچ
          • آموزش صوتی-رهبری به سبک الکس فرگوسن
          • آموزش صوتی-عادات کوچینگی
          • آموزش صوتی- کوچ تریلیون دلاری
          • آموزش صوتی- کارمندان فروش را کوچ کنید تا به قهرمانان عرصه فروش تبدیل شوند!
          • پادکست صوتی
    • دسته بندی دوره هاجدید
      • دوره های موفقیت

        ذهن

        5 دوره

        دوره های موفقیت

        20 دوره

        دوره رایگان

        14 دوره

        قانون جذب

        14 دوره

        بیزینس

        9 محصول

        موضوعات نرم افزاری(درونی)

        5 دوره

        موضوعات سخت افزاری (بیرونی)

        1 دوره
    آخرین اطلاعیه ها
    جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
    شروع کنید
    0

    وبلاگ

    موسسه آموزشی آریال > بیزینس > نکته های بیزینسی > 15 تکنیک فوق العاده برای ایده پردازی

    15 تکنیک فوق العاده برای ایده پردازی

    شهریور 27, 1401
    ارسال شده توسط مدیر سایت موسسه آریال
    آموزش موفقیت، نکته های بیزینسی

     

    یکی از دغدغه های کارآفرینان و افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند، یافتن ایده های مختلف و انتخاب ایده های مناسب از بین آنها برای اعتبارسنجی است. استفاده از این تکنیک ها سرعت و خلاقیت شما را در ایده پردازی بالا خواهد برد.

    تکنیک‌های مؤثر در ایده پردازی :

    ۱. تکنیک اسکمپر

    SCAMPER روشی برای ایده پردازی است که توسط باب اِبری (Bob Eberie) طراحی شده و قدرت اراده را در ایده پردازی به عنوان محرک اصلی در نظر می‌گیرد. در واقع این روش،‌ چک‌ لیست شناخته شده‌ ای را شامل می شود که به فرد کمک می کند ایده هایش را برای بهبود محصولات موجود یا تولید یک محصول کاملا جدید ثبت کند. چک لیست تکنیک اسکمپر موارد زیر را در بر می‌گیرد:‌

    حرف S که از كلمه‌ی substitution به معني جانشين‌سازي گرفته شده است.

    حرف C که از كلمه combine به معني تركيب كردن آمده است.

    حرف A که از كلمه‌ی adapt به معنيِ سازگاري و تعديل كردن می‌آید.

    حرف M که به كلمه‌ی magnify به معني بزرگ سازي اشاره دارد.

    حرف P که از كلمه‌ی put to other uses به معني استفاده در ساير موارد وام گرفته شده است.

    حرف E که از كلمه‌ی elimination به معني حذف كردن گرفته شده است.

    حرف R که از كلمه‌ی reverse به معني معكوس‌سازي می آید.

     

    ۲. طوفان فکری

    در این فرآیند راه حل‌های بسیاری برای مشکلِ مشخصی، پیشنهاد می‌شود. اینجا تأکید روی تعداد ایده‌هاست نه درستی یا غلطی آنها. یعنی همه‌ی افراد، بدون ترس از انتقاد، آزادانه نظرشان را بیان می‌کنند و ایده‌هایشان با آغوش باز پذیرفته می‌شوند. در واقع، در یک جلسه‌ی طوفان فکری،‌ ایده هرچه نامتعارف‌تر،‌ بهتر! چرا که کم کردن شاخ و برگ ایده‌‌های بزرگ یا عجیب و غریب، ساده‌تر از تبدیل ایده‌‌ای کوچک به راه‌حلی مؤثر است.

    خیلی وقت‌ها چند ایده‌ی کوچک با هم ترکیب می‌شوند تا ایده‌ی خوبی به دست بیاید. به این کار هم می‌گویند : ۳=۱+۱ !

    اگرچه طوفان فکری را می‌توان یک نفره هم ترتیب داد (آدم‌هایی که با خودشان حرف می‌زنند را ندیده‌اید؟!) اما معمولا بر پا کردن چنین طوفانی، کاری گروهی است که با حضور جمعی متشکل از ۶ تا ۱۰ نفر انجام می شود.

     

    ۳. لیست سازی

    تهیه لیست یک روش کاملا تحلیلی است که در آن با شناسایی نقاط قوت،‌ خصوصیت‌های مختلف محصول یا خدمت ارائه شده را فهرست می‌کنیم. مثلا برای اینکه بفهمیم چطور می‌توانیم یک محصول را بهتر کنیم،‌ قطعات آن را از هم جدا می‌کنیم،‌ ویژگی‌های فیزیکی هر قطعه را یادداشت می‌کنیم و تمام کارکردهای هر قطعه را بررسی می‌کنیم تا ببینیم تغییر در هر یک از اینها چه تأثیر مثبت یا منفی در عملکرد محصول دارد.

     

    ۴. نقشه‌ ذهنی

    نقشه‌ی ذهنی تکنیکی گرافیکی است که برای ترسیمِ ارتباط موجود میان قسمت‌های مختلف اطلاعات گردآوری شده یا ایده‌ها به کار می‌رود. در این تکنیک، هر داده یا ایده روی کاغذ نوشته شده و بعد با خط یا منحنی به ایده یا داده‌ی قبل یا بعد از خودش وصل می‌شود. به این ترتیب، شبکه‌ای از روابط به وجود می‌آید. این تکنیک اولین بار توسط محققی بریتانیایی به نام تونی بوزان (Tony Buzan) در کتابی با عنوان «از کله‌ات استفاده کن» که در سال ۱۹۷۲ منتشر شده است، در عالم ایده پردازی پیدایش شد.

     

    از نقشه‌‌های ذهنی در طوفان‌های فکری و در برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها استفاده می‌شود. همچنین این تکینک در حل مسئله و یادداشت‌برداری نیز کاربرد دارد. مثل همه‌ی تکنیک‌های دیگری که از نقشه‌کشی استفاده می‌کنند، تکنیک نقشه‌ی ذهنی هم به دنبال طبقه بندی اطلاعات است تا بتواند مفاهیم و ایده‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

    برای تهیه‌ی نقشه‌‌ی ذهنی، اول باید عبارت یا کلمه‌ای را در وسط صفحه بنویسیم. بعد، باید هرچیزی که در رابطه با آن کلمه یا عبارت به ذهن‌مان می‌رسد در گوشه و کنار همان صفحه، بدون هیچ ترتیب مشخصی یادداشت کنیم. دست آخر هم باید سعی کنیم ارتباط میانِ تمام آن عبارت‌ها یا کلمات را با هم پیدا کنیم.

     

    ۵. تصویرسازی و محرک‌های تصویری

    ‌ تصویرسازی یعنی برای فهمیدن یک مسئله،‌آن را به صورت بصری یا تصویری بررسی کنیم. در این روش، شما دیگر مجبور نیستید به خود مشکل فکر کنید، بلکه روی بخشِ کاملا متفاوتی (یعنی تصویر یا تصاویر) متمرکز می‌شوید. اما نکته اینجاست که همینطور که به تصویر نگاه می‌کنید،‌ ضمیرناخودآگاه شما کماکان به مسئله‌ی اصلی فکر می‌کند. بدین ترتیب،‌ از طریق کشف و شهود، ناگهان راه‌حل‌های زیاد و متنوعی به ذهن‌تان می‌رسد که باید به سرعت آنها را یادداشت کنید.

    یکی از بهترین تکنیک‌ها برای اینکه ذهن بتواند بین ایده‌ها و نکته‌ها رابطه برقرار کند، استفاده ازمحرک‌های تصویری است. این محرک‌ها باعث می‌شوند احساسات، عواطف و غرایز فرد که در طوفان فکری و در مواجهه با چالش‌های ابتکاری خیلی به کار می‌آیند، بیدار شوند.

    نحوه‌ی کار به این صورت است که تسهیل‌کننده (همان فردی که مسئول اجرای تکنیک است) تعدادی عکس از پیش تهیه شده را بین شرکت‌کنندگان پخش می‌کند. بعد از آنها می‌خواهد به عکسی که در اختیار دارند، نگاه کنند و هر چه دل تنگشان می‌خواهد را بنویسند. برایان ماتیمور (Bryan Mattimore) معتقد است که تصویر باید از لحاظ بصری جذاب باشد،‌ به چندین موضوع در آن اشاره شده باشد و انوع مختلفی از ارتباطات را به نمایش گذارد.

    در مرحله‌ی بعدی،‌ شرکت‌کنندگان، تیم‌های دونفره تشکیل می‌دهند و درباره‌ی ایده‌هایی که به ذهن‌شان رسیده، حرف می‌زنند تا مسئله‌ی مورد بحث در طوفان فکریِ مختصر و مفیدی، بررسی شود. در نهایت هم،‌ این گروه‌های دو نفره، ایده‌های منتخب را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

    ماتیمور می گوید که محرک‌های بصری بهتر است به ویژگی‌های مسئله‌ی مورد بحث اشاره کنند. مثلا اگر مشکل مورد نظر به صنایع تولیدی مربوط است،‌ بهتر است از تصاویر صنعتی استفاده شود. اما حتما باید در میان این عکس‌ها، تصاویر تصادفی هم بگنجانید،‌ چون ممکن است این نوع تصاویر، جرقه‌ی مبتکرانه‌ترین راه‌حل‌ها باشند.

     

    ۶. استوری‌بورد

    ممکن است قبلا در مورد کاربرد این تکنیک در سینما مطالبی شنیده باشید. نقش استوری‌بورد در ایده پردازی هم تفاوت چندانی با کاربرد آن در سینما ندارد؛ یعنی قرار است به کمک آن، داستانِ تصویری برای رسیدن به ایده‌ی مطلوب را خلق کنیم. استوری‌بوردها به افراد خلاق امکان می‌دهند تا اطلاعاتی را که در طول تحقیق به دست آورده‌اند به دیگران ارائه دهند.

     

    برای استفاده از این تکنیک،‌ باید مراحل و اطلاعات مختلفِ مربوط به هر ایده را روی برگه‌ها یا کارت‌های جداگانه‌ای نمایش دهید و آنها را روی تخته،‌ پنل یا هر سطح دیگری که می‌‌پسندید در کنار هم قرار دهید. همینطور ممکن است به جای استفاده از کارت، صِرفا به کشیدن قاب و کادری اکتفا کنید. مهم این است که تصاویر قابل درک، روابط بین ایده‌های مختلف کاملا مشخص و برای بیننده قابل فهم باشند. چیزی شبیه به این:

     

    ۷. نقش‌بازی

    بله، درست خواندید،‌ نقش‌بازی! در این روش ایده را «بازی» می‌کنیم. در این روش، هر یک از افراد، نقشِ یکی از اعضا یا اجزای دخیل در ایده را برعهده می‌گیرد و درست مثل یک تئاتر آن نقش را بازی می‌کند؛ هم فال است و هم تماشا. هم لذت می‌برید و هم افراد از لاک دفاعی بیرون می‌آیند و ذهن‌شان بازتر می‌شود. این کار باعث می‌شود،‌ تا هر لحظه انتظار ایده‌ی محشری را داشته باشید.

     

    ۸. تحلیل ریخت‌شناسی

    این تکنیک از شناخت ساختاری جنبه‌های مختلف مسئله و مطالعه‌ی روابط بین آنها استفاده می‌کند. مثلا فرض کنید مسئله، تهیه‌ی تی‌شرت باشد. در اینجا سه جنبه‌ی مهم داریم: جنس،‌ رنگ،‌ سایز. هرکدام از این ابعاد، در حالت معمولی، ممکن است چند حالت یا خصیصه داشته باشند. مثلا ممکن است تی‌شرت‌ها در ۳ رنگ آبی، سبز و قرمز موجود باشند.

    حالا با فرض اینکه ۴ جنس مختلف و ۳ سایز داشته باشیم،‌ ۳×۴×۳ ترکیب مختلف برای چنین مسئله‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. برای پیشرفت کار، ممکن است به این نتیجه برسیم که باید یکی از این ویژگی‌ها را تغییر داد یا ترکیب‌های جدیدی به وجود آورد.

    ۹. پیوندهای اجباری

    این یک تکنیک بسیار ساده است: ایده‌های کاملا متفاوت را به هم ربط می‌دهیم تا یک ایده‌ی جدید به دست بیاوریم. شاید نتیجه‌ی کار خیلی منحصربفرد و خاص نباشد، اما معمولا جالب و هیجان‌انگیز است.

    خیلی از محصولاتی که امروز از آنها استفاده می‌کنیم، نتیجه‌ی پیوندهای اجباری هستند. مثلا،‌ ساعتی که ماشین‌حساب هم هست؛ کفشی که چراغ می‌زند؛ ناخن‌گیری که دربازکن هم دارد و غیره. کمتر پیش می‌آید که نتیجه‌ی این روش به کشف‌های جدید یا محصولات انقلابی منجر شود اما معمولا محصولات به دست آمده، بازار خوبی دارند.

     

    ۱۰. رویاپردازی

    با اینکه خیلی‌ها قبول ندارند،‌ اما رؤیاپردازی یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به ایده‌های عالی است. خود کلمه‌ی «رؤیاپردازی» اجازه می‌دهد، خیلی راحت و بازیگوشانه فکر کنیم. با این روش، رابطه‌ای عاطفی بین فرد و مسئله برقرار می‌شود که دستیابی به ایده‌ای فوق‌العاده را آسان می‌کند.

    وقتی در زمینه‌ی ایده پردازی از رؤیاپردازی حرف می‌زنیم، منظور خیال‌بافیِ مفید در راستای یک هدف مشخص است. خیلی از مخترعان از همین رؤیاپردازی به ایده‌های ناب رسیده‌اند. بهترین مثالش؟ اختراع هواپیما! اگر برادران رایت به رؤیایشان اجازه‌ی پرواز نداده بودند،‌ انسان‌ها هنوز گاری‌سوار بودند!

     

    ۱۱. افکارنویسی

    این روش هم خیلی ساده است. از شرکت‌کنندگان بخواهید به جای اعلامِ ایده‌هایشان، آنها را بنویسند. چند دقیقه‌ای برای این کار وقت در نظر بگیرید و بعد هرکس باید نوشته‌هایش را به فرد دیگری بدهد. این فرد، نوشته را می‌‌خواند و خودش هم به آنها چندتایی اضافه می‌کند. دوباره بعد از چند دقیقه برگه‌ها رد و بدل می‌شوند. بعد از مثلا ۱۵ دقیقه‌، یک نفر برگه‌ها را جمع می‌کند و در همان جلسه، درباره‌ی آنها بحث می‌کنید.

     

    ۱۲. تفکر معکوس

    از خود کلمه‌ی «تفکر معکوس» معلوم است که این روش با روش‌های منطقی و عادی فرق دارد. یعنی، به جای فکر کردن درباره‌ی مسئله باید به ایده‌های مخالف فکر کنیم! مثلا به جای «چطور دنبال‌کننده‌هایم را بیشتر کنم؟»،‌ مسئله‌ی «چطور کاری کنم که اصلا هیچ دنبال‌کننده‌ای نداشته باشم؟»‌ را حل کنید! خواهید دید که برای بیشتر افراد ایده پردازی منفی ساده‌تر است چون بیشتر حال می‌دهد! اما زیاد هم وقت‌تان را سر تفکر معکوس نگذارید. ۱۰-۱۵ ایده‌ی معکوس، کافی است.

    بعد از پایان جلسه، هم می‌توانید همچنان در همان فضایِ معکوس به ایده پردازی ادامه دهید و هم، می‌توانید برای محکم‌کاری، دوباره مسئله را معکوس کنید. مثلا «من دیگر هیچ‌کدام از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعیم را به روز نمی‌کنم» به «از حالا به بعد همیشه اکانت‌هایم را در تمام شبکه‌های اجتماعی به روز نگه می‌دارم» تغییر می‌کند.

     

    ۱۳. زیر سئوال بردن مفروضات

    در بیشتر کسب‌وکارها اصولی نانوشته اما تأثیرگذار وجود دارد که همه برای انجام کارها به این اصول مراجعه می‌کنند. متأسفانه، کسی هم متوجه نیست که زیرسئوال بردن این مفروضات در هر قدم، یعنی باز کردن در به روی ایده‌ها و امکانات جدید!

     

    ماتیمور درباره‌ی زیرسئوال بردن مفروضات می‌گوید: «شرکت‌کنندگان باید برای چالشِ خلاقانه چارچوبی درنظر بگیرند. بعد باید ۲۰ الی ۳۰ مفروض (چه صحیح و چه غلط) تهیه کنند. در قدم بعدی باید از میان آنها چند مفروض را انتخاب کرده و به عنوان محرکی برای خلق ایده‌ی جدید یا آغاز تفکر استفاده کنند.»

     

     

     

    ۱۴. معاشرت اجتماعی

    اگر قرار باشد کارکنان فقط با همکاران و دوستان‌شان معاشرت داشته باشند،‌ بعد از مدتی یک بُعدی می‌شوند و تنها از یک زاویه به مسائل نگاه می‌کنند. پس به آنها امکان بدهید با افرادی در محیط‌های کاری دیگر معاشرت کنند، مثلا آنها را تشویق کنید تا در لینکدین عضو شده و درگفتگوهای سودمندِ آن شرکت کنند.

    این کار دیدگاه‌شان را به روز می‌کند و شاید به جرقه‌های ذهنیِ تازه منجر شود. معاشرت اجتماعی در حوزه‌ی ایده پردازی، ممکن است حتی به گفتگوهایی منجر شود که هیچ ارتباطی با مشکل موجود نداشته باشند.

     

    ۱۵. تشریک مساعی

    همانطور که از عنوان پیداست، در تکنیک تشریک مساعی دو یا چند نفر دست در دست هم می‌دهند تا به هدف خاصی برسند. طراحان معمولا به این شکل عمل می‌کنند و به ایده‌های خلاقانه‌ی خود، در تشریک مساعی با سایرین و گروه همکاران، پر و بال می‌دهند.

    اینکه باید از کدام تکنیک استفاده کنید را می‌توانید با در نظر گرفتن نوع مسئله‌ی مورد نظر، نگرش مدیران و کارکنان به موضوع و امکانات در دسترس، مشخص کنید. در هر صورت فراموش نکنید، هرچه فرآیند ایده پردازی آزادانه‌تر و «طبیعی‌تر» دنبال شود، ایده‌ی بهتری به دست خواهد آمد.

     

    برچسب ها: ایدهایده بیزینسایده کسب و کار
    قبلی چگونه یک بوم مدل کسب و کار طراحی کنیم؟
    بعدی رسالت شخصی

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    جستجو برای:
    eXbkpMn0TuQfYfD6BrtSXOyJrE6jT7ibziZzSVTZدانلود فایل

      هر آموزشی،آموزش نیست

      خیلی ها ،دوره های آموزشی تولید می کنند ،اما استادی که خودش ، روزی نیازمند آن آموزش و آن محتوا بوده است و امروز مربی و مدرس آن مطالب است می تواند ،کمک و حامی شما باشد.

      آریال :جایگاه اساتیدیست که روزگاری نیازمند همین راهکارها بوده اند و امروز مدرسین آنند

      eXbkpMn0TuQfYfD6BrtSXOyJrE6jT7ibziZzSVTZدانلود فایل
      شرح وظایف موسسه آریال چیست ؟
      • آریال موسسه ای است آموزشی – تحقیقاتی ،مبتنی بر آموزش های روز،که در طی دو دهه فعالیتهای خود، محتواهای آموزشی استاندارد برای افراد حقیقی و همچنین حقوقی از جمله سازمان های و نهادهای دولتی و خصوصی ، تولید کرده است.
      • لازم بذکر است که بدانید :
      • تمرکز اصلی فعالیت های آریال بر مسیر و ریلهای  اصلی ذیل  می باشد:
      • 1) طراحی از صفر تا صد  کسب و کارها و بیزینس ، برای افرادیکه قصد راه اندازی جدید یا توسعه کسب و کار خود را دارند
      • 2) آموزشهای تخصصی در حوزه توسعه مهارت های فردی
      • 3) همچنین حسب درخواست ،سازمانها ، شرکتها و اشخاص برگزاری همایش ،سمینار و دوره های تخصصی می باشد
      محصولات جدید
      • انواع کوچینگ
        رایگان!
      • هدفگذاری حرفه ای (رایگان )
        رایگان!
      • جملات تاکیدی
        رایگان!
      logo_aryal.ir
      اطلاعات مورد نیاز :
      • هرگونه پیگیری صرفا از طریق دفتر موسسه آریال :
      • راهنمای استفاده از سایت :
      • درباره ما
      • تماس با ما : 09912511586
      دسته بندی محتوای سایت
      • پکیج های آموزشی (فروشی)
      • محصولات آموزشی (رایگان )
      • محصولات انگیزشی تولید آریال
      • محصولات بیزینسی
      • محصولات حوزه توسعه مهارت های فردی
      همکاری با آریال :
      • همکاری در برگزاری سمینار و دوره های آموزشی
      • همکاری در فروش محصولات آریال
      • همکاری در معرفی و تبلیغ محصولات
      • همکاری در تولید محتوای حرفه ای
      آخرین محتواهای تولید شده سایت:
      • محصولات فروشی :
      • محصولات رایگان :
      • مقالات :
      • کلیپ های انگیزشی آریال :
      درگاه پرداخت
      کلیه حقوق مادی و معنوی و مالکیت معنوی این سایت متعلق به موسسه آریال می باشد  @2023 طراحی و سئو سایت : مهندس سایت
      Facebook Twitter Youtube Whatsapp Instagram
      اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
      ارسال به ایمیل
      https://aryal.ir/?p=15924
      ورود ×
      کد تایید
      لطفاً کد تأیید ارسال شده را تایپ کنید
      ثبت
      ورود با کد یکبارمصرف
      ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:30)
      آیا حساب کاربری ندارید؟
      ثبت نام
      ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)
      برگشت به ورود
      • (+98) ایران

      با خرید هر محصول از موسسه آریال، می توانید از یک جلسه مشاوره مرتبط با موضوع آموزش نیز برخوردار شوید. ماموریت ما با خرید شما ،تازه آغاز می شود . رد کردن

      دسته بندی دوره ها
      دوره های من
      دسته بندی دوره ها
      دوره های من
      برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
      ذهن

      ذهن

      • 5 دوره

      دوره های موفقیت

      • 20 دوره

      دوره رایگان

      • 14 دوره

      قانون جذب

      • 14 دوره

      بیزینس

      • 9 محصول

      موضوعات نرم افزاری(درونی)

      • 5 دوره

      موضوعات سخت افزاری (بیرونی)

      • 1 دوره

      کتاب های صوتی

      • 14 دوره
      Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp Rtlicons-social-aparat
      مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

      تهران - پونک - سالن همایش طهران

      09912511586

      info@aryal.ir

      اینستاگرام
      کانال تلگرام