ارزش های کلیدی شما در زندگی چه چیزهایی هستند ؟ آیا تاکنون به آن فکر کرده اید؟

What is the best way to earn dollars in iran
2027777_705
tehran university2
photo 2023 07 09 11 54 52
کسب و کار یا بیزینس

پول در آوردن ؟

معنویت با خدا ؟

تحصیل دانش ؟

کمک به دیگران؟

بیزینس و کار ؟

آیا می دانستید همه کیفیت زندگی شما در پاسخ به همین یک سئوال نهفته است ؟

اینکه تلاش های من در زندگی در مسیر کدام  هدف باید قرار بگیرند؟

آیا بعد همه تلاش ها و کوشش هایم ، زمان رسیدن به این اهداف،احساس موفقیت و رضایت خاطر  می نمایم؟

آیا اگر در مسیری که در حال حرکت  هستم ،کسی یا قدرتی هست که مرا یاری دهد ؟

و ده ها سئوال دیگر از این دست همه و همه ریشه در پاسخ به سئوال اول دارند.

یعنی :  ارزش های کلیدی و اساسی زندگی من  کدامند؟

فهرست مطالب

حال سئوال مهمتر این است : چگونه ارزش های فردی خودم را بشناسیم ؟

چگونه ارزش های فردی خود را بشناسیم ؟

مهم‌ترین ارزش‌های فردی و شخصی ما چیست؟

آیا برای آن‌چه می‌گوییم ارزشی قائل هستیم یا به خودمان هم دروغ می‌گوییم؟

در این مقاله همراه ما باشید تا جواب این سوالات را پیدا کرده و با انواع ارزش های فردی آشنا شوید. اهداف زندگی شما در ارزش‌های شما استوار است.

با ما همراه باشید در داستانی از شناخت ارزش های فردی یک انسان

این دفعه تصمیم گرفتم تا مطالب خودم را با یک داستان شروع کنم. داستانی که بسیار وابسته به شناخت ارزش‌های درست و رسالت زندگی فردی و اجتماعی است. داستانی که به خوبی نشان می‌دهد با انتخاب ارزش‌های نادرست و اشتباه، چگونه زندگی میلیون‌ها نفر به خطر می‌افتد.

شاید همه شما با نام آدولف هیتلر آشنا باشید ولی کمتر کسی بداند که چی شد که “هیتلر” ، “هیتلر” شد؟

خیلیها تصورشان این است که هیتلر از شکم مادرش که به دنیا آمد فردی بی رحم و آدم کش بود و احتمالا روزی چند نفر از هم بازی هایش را می کشت و تیرباران می کرد.شاید کمتر کسی بداند که این هیتلر دنیای کوچک ما و این آقا هیتلر قصه ما از اول اینطوری نبوده .در ادامه می خواهم داستان این ضخصیت بسیار معروف را با دیگاه ارزش های فردی و تاثیر آن بر زندگی و مسیر زندگی فرد را با همدیگر بررسی کنیم.

هیتلر

هیتلر روز خود را در ساعت 5 صبح با تمرینات یوگا و روزنامه‌نویسی آغاز می‌کرد. او ذهن خود را بر اساس اهداف بلند‌پروازانه‌اش، متمرکز می‌کرد و هر هفته چند ساعت را برای گوش دادن به اپرا و نقاشی از مناظر مورد علاقه‌اش، اختصاص می‌داد.

هیتلر هدف زندگی‌اش را در سن 20 سالگی در یک سالن آبجو کشف کرد و برای رسیدن به آن با شور و شعف تلاش کرد. او یکی از موفق‌ترین افراد خودساخته در تاریخ بشریت است. او از یک هنرمند شکست خورده به فرماندهی کل یک کشور و قدرتمندترین ارتش در جهان، طی دو دهه تبدیل شد.

هیتلر فردی است که بیشترین تاثیر را روی تاریخ گذاشت زیرا بر اهداف و خواسته‌هایش متمرکز بود. اما تمام فعالیت‌ها و کارهایش به سمت اهداف مخربی پیش رفت و ده‌ها میلیون نفر بر اثر ارزش‌های گمراه‌کننده و اشتباهی که او برای خود تعریف کرده بود، جان خود را از دست دادند.

لازمه شناخت ارزش های فردی چیست ؟

ارزش‌ها، قابلیت‌هایی هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانیم اهداف و خواسته‌های خود را به درستی تعیین کرده و با داشتن عملکردهای درست آن را محقق کنیم.

بنابر داستان زندگی هیتلر، بدون صحبت در مورد ارزش‌ها، نمی‌توان در مورد خودسازی صحبت کرد و انتظار داشت به راحتی رشد کرده و به شخص بهتری تبدیل شوید. هر فردی در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهد که تعریفش از یک شخص خوب و مورد تایید چیست؟ سپس در مورد انواع ارزش های فردی خود به خوبی فکر کند.

پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بهتر مفهوم ارزش‌ها، مقاله ارزش های انسانی چیست را حتما بخوانید. در این مقاله لیست ارزش‌ها را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا بتوانید در تصمیم‌گیری موفق‌تر عمل کنید.

 

ارزش فردی چیست ؟

شما به‌طور ناخودآگاه در هر لحظه از روز تصمیم می‌گیرید که چگونه وقت خود را بگذرانید، به چه چیزهایی بیشتر اهمیت دهید و انرژی خود را صرف چه کارهایی کنید. در حقیقت تمام کارهایی که انجام می‌دهید، از ارزش‌های‌تان نشات می‌گیرند.

برای مثال شما در این لحظه که در حال خواندن این مقاله هستید، در بین تعداد بی‌شماری از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید، خواندن مقاله را انتخاب کرده‌اید.

تنها فردی در زندگی خود می‌تواند به موفقیت برسد که تمام سختی‌ها را به خاطر ارزش‌ها و اهدافی که برای خود تعیین کرده است، تحمل کند و نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هویت زندگی به کار بگیرد. این کار به‌طور حتم کار مشکلی است اما رسیدن به موفقیت و هدف، ارزش سختی کشیدن را دارد.

بنابراین از امروز تصمیم بگیرید که تا حد امکان مراقب رفتارها و کارهایی باشید که بویی از راحت‌طلبی و تنبلی برده‌اند.

تنها زنگ تلفن و یا احساس گرسنگی به راحتی می‌تواند شما را از ادامه خواندن این مقاله منصرف کند. اما اگر ارزشی که در حال حاضر برای خود انتخاب کرده‌اید، خواندن مقاله باشد، حتی بعد از جواب دادن به تلفن و برطرف کردن احساس گرسنگی، باز هم به خواندن مقاله ادامه خواهید داد. به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که انجام هر کاری به ارزشی که برای خود تعیین کرده‌اید، مرتبط می‌شود.

ارز شهای شما شما کدامند ؟

شما به‌طور ناخودآگاه در هر لحظه از روز تصمیم می‌گیرید که چگونه وقت خود را بگذرانید، به چه چیزهایی بیشتر اهمیت دهید و انرژی خود را صرف چه کارهایی کنید. در حقیقت تمام کارهایی که انجام می‌دهید، از ارزش‌های‌تان نشات می‌گیرند.

برای مثال شما در این لحظه که در حال خواندن این مقاله هستید، در بین تعداد بی‌شماری از کارهایی که می‌توانستید انجام دهید، خواندن مقاله را انتخاب کرده‌اید.

تنها زنگ تلفن و یا احساس گرسنگی به راحتی می‌تواند شما را از ادامه خواندن این مقاله منصرف کند. اما اگر ارزشی که در حال حاضر برای خود انتخاب کرده‌اید، خواندن مقاله باشد، حتی بعد از جواب دادن به تلفن و برطرف کردن احساس گرسنگی، باز هم به خواندن مقاله ادامه خواهید داد. به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که انجام هر کاری به ارزشی که برای خود تعیین کرده‌اید، مرتبط می‌شود.

انواع ارزش های فردی ؟

ارزش‌های فردی که می‌توانید در لیست ارزش‌های خود از آن‌ها استفاده کنید عباتند از:

جاه‌طلبی، شایستگی، برابری، فردیت، یکپارچگی، مسئولیت، احترام، فداکاری، تنوع، لذت بردن، سرگرمی، وفاداری، اعتبار، صداقت، نوآوری، تعالی، پاسخگویی، توانمندسازی، کیفیت، کارایی، عزت، همکاری، سرپرستی، همدلی و چندین ارزش شخصی دیگر.ي

تکنیک یافتن ارزش های فردی + آزمون

1در زندگی خود چه کسی را بیش از همه تحسین میکنید و دوست دارید یک روزی همانند او باشید؟

2از نظر شما یک انسان خوب چه مشخصاتی دارد؟

3مهمترین ویژگی شخصیتی از نظر من چیست؟

4مشخصات بهترین دوستم چیست؟

5چه رفتاری در دیگران من را بیش از همه آزار میدهد؟ (مثلا حیوان آزاری، رانندگی بد، عدم احترام و)

6دیگران  من را با چه مشخصه هایی میشناسند؟

7اگر قرار باشد یک تعریف از شخصیت خود داشته باشم، آن چیست؟

8چه مسائلی در انتخاب شغل از همه مهمتر است؟

9چه مسائلی در انتخاب همسر مهمتر است؟

10دوست دارم چه چیزی از من به فرزندانم منتقل شود؟

بعد از ارزش های فردی چه کنیم ؟

حال که ارزشهای اصلی خود را یافتید، میتوانید آنها را یادداشت کنید و جلوی چشم خود قرار دهید تا بدانید بر چه اساسی باید هدفگذاری کنید. بطور مثال گاهی کاسبان قدیمی در مغازه های خود این کار را می کردند و اعتقادات و ارزش های خود را بصورت نوشته جلوی دید همه مشتری ها قرار می دادند تا همه با ارزش های آنها آشنا شوند. مثلا می نوشتند، همیشه حق با مشتری است یا کاسب حبیب خداست یا مشتری با خود روزی می آورد و…

چنین ذهنیتی نشان دهنده اعتقادات و باورهای اصلی افراد است. حال شما میتوانید این نوشته ها را در اتاق خو و یا جلوی چشم خود قرار دهید تا در هنگام تصمیم گیری بدانید در چه جهتی عمل کنید. اگر برای شما صداقت مهم است، نمی توانید تصمیمی بگیرید که در آن اطرافیان را فریب دهید تا به مقصد خود برسید.

چگونه ارزش های فردی خود را با رفتارمان بشناسیم ؟

ارزش‌های شما دائما در نحوه رفتارتان منعکس می‌شوند. زیرا همه ما ارزش‌هایی در زندگی برای خود انتخاب کرده‌ایم که اهمیت زیادی برای‌مان دارند.

زمانی‌که انواع ارزش های فردی خود را بشناسید، متوجه می‌شوید که چه چیزهایی برای شما اهمیت زیادی دارند. یکی از بهترین راه‌های شناختن ارزش‌ها، بازگشت به زندگی است. به زمان‌هایی‌که واقعا احساس خوبی دارید و تصمیمات موفقیت‌آمیزی می‌گیرید. در ادامه راه‌های بازگشت به زندگی را برای شما شرح می‌دهم. برای پاسخ به سوالات از زندگی شغلی و شخصی خود استفاده کنید.

اما در برخی از مواقع اقداماتی برخلاف ارزش‌های خود انجام می‌دهیم و عمدا ارزش‌های خود را نادیده می‌گیریم. برای مثال اگر برای شغلی تقاضا داده‌ایم و مستقل بودن جزوی از ارزش‌های ما است، اگر موافقت نشود خوشحال می‌شویم که می‌توانیم ساعات بیشتری را برای تفریح اختصاص دهیم و یا اگر موافقت شود هر روز حسرت روزهای گذشته و بیکاری را می‌خوریم.

یا زمان‌هایی که کارهایی مهم ی برای انجام دادن داریم اما تفریح و یا خوابیدن را به انجام آن کار مهم ترجیح می‌دهیم.

بسیاری از ما ارزش‌هایی برای خود انتخاب می‌کنیم ولی در ناخودآگاه‌مان همیشه به دنبال این هستیم که بتوانیم گاهی‌اوقات راهی برای دوری از ارزش‌های خود انتخاب کنیم. به همین دلیل به خود دروغ می‌گوییم زیرا بعضی از ارزش‌های خود را دوست نداریم و در نتیجه بخشی از خودمان را دوست نداریم.

راحت طلب بودن

ضمیر ناخودآگاه ما همیشه راحت‌طلبی را انتخاب می‌کند. چه کسی از لم‌دادن روی مبل و تماشای تلویزیون بیزار است و چه کسی تفریح را دوست ندارد؟

همه مردم در هر سطحی که باشند علاقمند به تنبلی و راحت طلبی هستند ولی اینکه بعضی از افراد در زندگی خود به نتایج بزرگی می رسند ،دلیلش غلبه بر این حس تنبلی است .

تمرینی برای کشف ارزش ها با لیست ارزش های زندگی

یکی از ساده‌ترین تمرین‌ها برای پیداکردن ارزش‌ها، نگاه کردن به لیست ارزش های زندگی است. این فهرست، بعضی از پرتعدادترین ارزش ها را به شما نشان می‌دهد و شما جلو هرکدام یکی از این حروف را بگذارید:

خ، م، ک
خ: برای من خیلی مهم است
م: برایم مهم است
ک: برایم کم اهمیت است

نکته: دقت کنید هیچ کدام از ارزش ها درست یا غلط نیستند و فقط سلیقه و نظر شما مهم است.

لیست ارزش های زندگی

1– پذیرش: پذیرفتن خود، دیگران و زندگی.

2– ماجراجویی: تجربیات نو را تجربه کردن.

3– قاطعیت: ضمن احترام به حقوق دیگران برای دریافت حقوق انسانی خود و پاسخ به نیازهای شخصی و اقدام کردن.

4– اصالت: خود واقعی بودن

5– مراقبت: مراقب خود، دیگران یا محیط زیست بودن.

6– مهربانی: بروز رفتارهای مهربانانه نسبت به خود و دیگران به خصوص در مواقع سختی.

7– هیجان: جستجوگری، ابداع فعالیت‌های مهیج و تازه.

8– غمخواری و شفقت: مهربان بودن با خود و دیگران، دلسوز دیگران بودن در هنگام درد و رنج.

9– ارتباط: معطوف کردن تمام حواس به کار در حال اجرا یا شخص در حال صحبت.

10– مشارکت: همیاری و کمک، سخاوت.

11– همکاری: مشارکت با دیگران

12– شجاعت: دلیر و نترس بودن، ایستادگی در برابر ترس و اضطراب.

13– خلاقیت: خلاق و مبدع بودن در کار یا بازی.

14– کنجکاوی: علاقه مند بودن به کشف و شناسایی، تمایل شدید به فهم و یادگیری.

15– تشویق و دلگرمی: تشویق رفتارهایی که برای خود و دیگران ارزشمند است.

16– انصاف و عدالت: داشتن رفتار منصفانه نسبت به خود و دیگران. دفاع از حقوق خود و دیگران.

17– تندرستی: حفظ، نگهداری و مراقبت از سلامت خود

18– انعطاف پذیری: سازگاری با شرایط سخت و چالش زا از روی میل.

19– آزادی: تبعیت نکردن از دیگران و آزادی عمل دادن به دیگران برای انتخاب راه و روش زندگی.

20– دوستی: برخورد گرم و صمیمی، گشوده و پذیرا بودن. کمک و یاری دادن به دیگران.

21– بخشش: بخشش داشتن نسبت به خود و دیگران، رها کردن سرزنشگری.

22– تفریح و نشاط: خندیدن، شوخ طبعی، شرکت در فعالیت‌ها و بازی‌های مفرح یا ایجاد شرایط و محیط شوخی و تفریح

23– قدرشناسی: قدرشناسی از خود و دیگران و دنیای پیرامون.

24– صداقت: درستکار و راستگو بودن، صادق بودن با خود و دیگران.

25– پشتکار: سخت کوشی، تعهد، وفای به عهد.

26– صمیمیت: گشاده رو بودن و باز بودن در برابر دیگران. در میان گذاشتن افکار و احساسات با دیگران. نزدیکی فکری، عاطفی و فیزیکی.

27– مهربانی: محبت و توجه به دیگران. مراقبت از خود و دیگران و دنیای پیرامون.

28– عشق: دوستانه رفتار کردن و عشق ورزی به خود و دیگران.

29– ذهن آگاهی: هوشیار و کنجکاو بودن. برقراری تماس با آنچه که در لحظه می‌توان تجربه کرد

30– نظم: منظم و مرتب بودن

31– استقامت: انجام تکالیف و وظایف با جدیت حتی با وجود ترس و مشکل

32– احترام: رفتار محترمانه با خود و دیگران، توجه صمیمانه و رعایت حال دیگران.

33– مسئولیت‌پذیری: پذیرفتن مسئولیت افکار و احساسات و اعمال خود، پاسخگو بودن و داشتن رفتار مسئولانه

34– امنیت: توجه به ایمنی خود و دیگران، پشتیبانی و حمایت.

35– لذت طلبی: به دنبال تجربه‌های لذت بخش بودن. ایجاد شرایط لذت بخش برای خود و دیگران.

36– تمایلات جنسی: شناخت درست تمایلات جنسی، ابراز و بیان تمایلات جنسی خود.

37– مهارت: استفاده مداوم از مهارت‌های خود، ارتقای دائمی مهارت‌ها.

38– حمایتگری: یاری کننده، در دسترس برای خود و دیگران.

39– اعتماد: مورد اعتماد بودن. وفادار به عهد، اعتماد کردن به دیگران.

البته ارزش ها به این موارد محدود نمی‌شوند و شما می‌توانید ارزش‌هایی فراتر از این فهرست برای خود داشته باشید. مثلاً یکی از ارزش‌های شما ارائه بیش از توقع یا Over Deliver است؛ به این معنی که اگر کسی کاری برای شما انجام می‌دهد، همیشه منفعت بیشتری از توقع او برایش داشته باشید؛ بنابراین ممکن است ارزش‌های اصلی شما در این فهرست اصلاً قرار نگیرند.

لیست ارزش های زندگی را شما ادامه دهید

بعضی از ارزش ها را می‌توانید یک کاسه کنید. مثلاً ارزشی مثل صداقت، بخشی از مسئولیت‌پذیری ست؛ یعنی فردی که مسئولیت‌پذیر است، حتماً صداقت دارد؛ بنابراین با حذف صداقت، فقط گزینه مسئولیت‌پذیری را نگه می‌دارم. چگونگی دسته بندی کردن ارزش‌ها کاملاً به سلیقه شما ربط دارد. شاید صداقت از نظر شما حتی عمیق‌تر و بزرگ‌تر از مسئولیت‌پذیری باشد. این کاملاً به شما ارتباط دارد. حالا که با سه حرف «خ، م، ک» این ارزشها یا ارزش‌های جدید را مشخص کردید، در بین ارزش‌های خیلی مهم شش تا از مهم‌ترین‌ها را انتخاب و مشخص کنید به ترتیب کدام یک از اهمیت بیش‌تری برای شما برخوردارند.

احتمالاً این شش مورد ارزش های مرکزی‌تان هستندالبته نگران نباشید هر زمان که خواستید می‌توانید برگردید و آن‌ها را بازنگری کنید.

 

چرا همیشه باید ارزش های جلوی چشمان ما باشند ؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای زیستن با ارزش‌ها باید انجام دهیم این است که به روش‌های مختلف، ارزش‌هایمان را به خود یادآوری کنیم. می‌توانید ارزش‌هایتان را روی کارت‌هایی نوشته و بالای میز کارتان قرار دهید یا به دیوار بچسبانید.

این راهکارها می‌توانند یادآورنده خوبی برای شما باشد:

1- مرور ارزش‌ها هر روز صبح و مشخص کردن برنامه‌ای که چطور می‌خواهم ارزش‌هایم را در رفتارهایم به کار ببندم؟
2- 
مرور ارزش‌ها در انتهای شب، قبل از خواب و مشخص کردن اینکه تا چه اندازه طبق ارزش‌هایم عمل کرده‌ام؟
3- 
قرار دادن فهرست ارزش‌ها یا علامت یادآورنده آن‌ها جلو چشمانتان. روی در یخچال، آینه روشویی یا هر جای دیگر
4- 
تعامل داشتن با دوستان فرهیخته‌ای که زیستن با ارزش‌ها برایشان یک ارزش است و همیشه یادآورنده ارزش‌ها به شما خواهند بود.

1) احساس خوشبختی

زمان‌هایی که احساس خوشبخت‌ترین فرد دنیا را داشته‌اید، مشخص کنید. بعد از یافتن این زمان‌ها و مرور خاطرات‌تان از خود بپرسید:

  • در آن لحظه مشغول چه کاری بوده‌ام؟
  • چه کسانی در کنارم بوده‌اند و باعث ایجاد این احساس شده‌اند؟
  • چه عواملی در خوشبختی‌ام در آن لحظه نقش داشته‌اند؟
  • در آن موقعیت چه کارهایی برای رسیدن به آن خوشبختی انجام داده‌ام؟

2) احساس رضایت

 

زمان‌هایی که بیش‌ترین احساس رضایت را از خود داشته‌اید، بنویسید و پاسخ دهید که:

·        در آن زمان کدام نیازها و آرزوهای شما برآورده شده بود؟

·        چگونه و چرا این تجربه (احساس رضایت) به زندگی شما معنا بخشیده بود؟

 

·        چه عوامل و افرادی در احساس رضایت شما در آن لحظه نقش داشته‌اند؟








کلیپ جذاب انگیزشی :

3) شناخت ارزش های فردی : احساس غرور

زمان‌هایی را مشخص کنید که بیشتر از هر زمان دیگری احساس غرور
داشته‌اید و به سوال‌های زیر پاسخ دهید
:

چرا در آن زمان به خودم افتخار کرده‌ام؟


  • آیا دیگران نیز در این احساس با من شریک بوده‌اند؟

  • چه عواملی باعث به وجود آمدن این احساس در من شده بود؟

4) احساس تنفر

همه افراد در طول زندگی خود احساس تنفر را تجربه کرده‌اند. به
لحظاتی فکر کنید که شرایط و موقعیت‌های باعث شده‌اند تا از کسی و یا چیزی احساس
تنفر پیدا کنید. از خود بپرسید
:


  • چه اشخاصی باعث ایجاد تنفر در من شده‌اند؟

  • این احساس تا چه مدت زمانی باعث بد بودن حال من شده بود؟

  • قرار گرفتن در چه موقعیت‌های باعث ایجاد این احساس در من شده‌اند؟

  • چه ارزش‌هایی از من در آن موقعیت‌ها زیر پا گذاشته شده بود؟

5) مشخصات افراد دوست داشتنی

به مشخصات افرادی که دوست‌شان دارید، دقت کنید. خواه این افراد از
دوستان و آشنایان شما باشند و خواه کسانی‌که با آن‌ها هیچ مراوده‌ای نداشته و تنها
موفقیت‌شان در مقابل چشمان‌تان پر رنگ است
.

سپس به خصوصیات و ویژگی‌هایی از این افراد فکر کنید که باعث شده‌اند
آن‌ها را دوست داشته و برای‌شان احترام قائل شوید. این راهکار به شما کمک می‌کند
تا بدانید که در زندگی خود چه ویژگی‌هایی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
از طرف دیگر نیز داشتن الگو در زندگی نیز به شما کمک می‌کند تا مسیر رسیدن به
اهداف‌تان را بهتر و دقیق‌تر طی کنید
.

 

6) تعیین انواع ارزش های فردی

بر اساس تجربیات خود از احساس خوشبختی، غرور و رضایت، به شناخت
ارزش های فردی در زندگی خود پی برده و به راحتی می‌توانید ارزش‌های برتر و مهم‌تر
خود را تعیین کنید
.

چگونه ارزش های فردی خود را بشناسیم

برای خود 10 ارزش اصلی انتخاب کنید. بعضی از ارزش‌ها ترکیبی از
ارزش‌های دیگر هستند. برای مثال اگر برای انسان‌دوستی، جامعه و سخاوت ارزش قائل
هستید، بهتر است ارزشی که می‌نویسید کمک به دیگران باشد. با این روش ارزش‌های خود
را هدفمندتر انتخاب خواهید کرد
.

7) الویت بندی ارزش های

شایستگی‌ها و ارزش‌های برتر خود را در اولویت قرار دهید. این

مرحله، دشوارترین مرحله است زیرا باید به عمق وجود خود دقت کنید و ببینید چه ارزش‌هایی
برای شما مهم هستند و شما را بهتر و زودتر به هدف و رسالت زندگی که برای خود تعیین
کرده‌اید، می‌رساند
.

نکته‌ای که باید در اولویت‌‌بندی ارزش‌ها به آن دقت کنید این است
که ارزش‌هایی را در بالای لیست قرار ندهید که ارزش‌های جامعه و یا اطرافیان‌تان
هستند. تنها به این فکر کنید که کدام‌یک از ارزش‌های برای شخص شما از اهمیت بالایی
برخوردار است
.

8 ) تایید ارزش ها

ارزش‌هایی که انتخاب کرده‌اید را دوباره بررسی و تایید کنید تا
مطمئن شوید که متناسب با دیدگاه و ماموریت زندگی شما انتخاب شده‌اند. از خود
بپرسید
:


  • آیا این ارزش‌ها باعث می‌شوند تا نسبت به خود احساس خوبی داشته
    باشم؟

  • آیا به 3 ارزش برتری که انتخاب کرده‌ام، افتخار می‌کنم؟

  • می‌توانم به راحتی و با افتخار ارزش‌های خود را به اطرافیانم
    بگویم؟

  • ارزش‌هایی که در اولویت قرار داده‌ام من را به اهدافم نزدیک‌تر می‌کنند؟

مقاله چگونه ارزش‌های خود را پیدا کنیم در این زمینه به شما کمک بسزایی می‌کند. در این مقاله با مراحل
شناخ تارزش‌ها آشنا خواهید شد
.

 

از همین امروز و بعد از خواندن این مقاله، دفترچه‌ای در دست بگیرید
و 10 ارزش اصلی زندگی خود را بر اساس انواع مختلف ارزش های فردی بنویسید. بررسی
تجربیات گذشته خود و ویژگی‌های اطرافیان‌تان بیشترین کمک را در این زمینه به شما
می‌کنند. به این موارد بیشتر اهمیت دهید
.

شکرگزاری
شکرگزاری
بیشتر بخوانید
شکرگزاری بزرگترین راز موفقیت همه انسان بزرگ جهان است
جان دو
جان دو https://aryal.ir/product/جملات-تاکیدی/
بیشتر بخوانید
بکارگیری جملات تاکیدی در طول مسیرتان باعث یادآوری رویاهایتان بخود و همچنین باورسازی و ایجاد انگیزه می شود
ارزش های فردی
ارزش های فردی@username
بیشتر بخوانید
اگر اهدافی را که انتخاب می نمایید همراستای با ارزش های فردی اتان نباشد ، با فرض تحقق آنها احساس خوبی نسبت به موفقیت خود نخواهید داشت
قبل
بعدی
فرصت و پیشنهاد بسیار ویژه برای شما

بیزینس کوچینگ موفقیت

قنبرپور 02
04

هر آموزشی،آموزش نیست

خیلی ها ،دوره های آموزشی تولید می کنند ،اما استادی که خودش ، روزی نیازمند آن آموزش و آن محتوا بوده است و امروز مربی و مدرس آن مطالب است می تواند ،کمک و حامی شما باشد.

آریال :جایگاه اساتیدیست که روزگاری نیازمند همین راهکارها بوده اند و امروز مدرسین آنند

شرح وظایف موسسه آریال چیست ؟
  • آریال موسسه ای است آموزشی – تحقیقاتی ،مبتنی بر آموزش های روز،که در طی دو دهه فعالیتهای خود، محتواهای آموزشی استاندارد برای افراد حقیقی و همچنین حقوقی از جمله سازمان های و نهادهای دولتی و خصوصی ، تولید کرده است.
  • لازم بذکر است که بدانید :
  • تمرکز اصلی فعالیت های آریال بر مسیر و ریلهای  اصلی ذیل  می باشد:
  • 1) طراحی از صفر تا صد  کسب و کارها و بیزینس ، برای افرادیکه قصد راه اندازی جدید یا توسعه کسب و کار خود را دارند
  • 2) آموزشهای تخصصی در حوزه توسعه مهارت های فردی
  • 3) همچنین حسب درخواست ،سازمانها ، شرکتها و اشخاص برگزاری همایش ،سمینار و دوره های تخصصی می باشد
اهداف سایت

هدف اصلی ما ،تلاش در راستای ارتقای سطح مهارت ،توان و باورهای جوانان کشور عزیزمان ایران می باشد،که ضمن تقویت انگیزه و روحیه “ما می توانیم” ،نیروی سرزندگی و سازندگی را در عرصه های مختلف فردی و گروهی در تک تک جوانان و هموطنان عزیزمان شکوفا نماییم

انشالله با توکل به خداوند و زیر سایه امام عصر بتوانیم قدمی هر چند کوچک برداریم

اینجا شما ،در حمایت کامل یک استاد هستید

اعتبارات سایت

logo

آریال تا زمان نتیجه ،در کنار شماست

  • چه آموزشی را لازم دارید ؟
  • می خواهم بیزینسم را راه اندازی کنم
  • می خواهم انگیزه ای پولادین داشته باشم
  • یک دوره آموزشی با موضوع ....... می خواهم